عکاسی عروسی | ۱۰۱ فوت و فن شگفت انگیز عکاسی عروسی

۱۰۱ فوت و فن شگفت انگیز عکاسیِ عروسی

این بار ما اینجا هستیم تا بهترین نکات برای عکاسیِ عروسی را با شما به اشتراک بگذاریم.
در این سالها ما عکاسی هزاران مراسم عروسی را انجام داده ایم و در این مقاله با بیانی ساده آنرا با شما به اشتراک بگذاریم.

هدف این مقاله، ارائه ایده هایی است که در آتلیه عروسی باید آن ها را در نظر بگیرید. ما نمیخواهیم که شما این نکات را به عنوان وحی منزل بپذیرید و همواره شما را به یافتن راه خودتان تشویق میکنیم.
ما امیدواریم تا به اندازه ی کافی به نکاتی پرداخته باشیم که درعروسی بعدی برای شما مفید باشد.
علاوه براین، اگر هنوز اولین عروسی خود را عکاسی نکرده اید، میتوانید در دوره ی آموزشی حضوری ما که یک پکیج آموزشی برای عکاسی عروسی است، در مجموعه دیدنگار ثبت نام کنید. ضمناً تصاویر این مقاله از سایت  Unsplash گرفته شده است.

راهنمایی هایی برای بهترین نکات و ترفند هایی که باعث پیشرفت عکاسی عروسی شما میشود. | عکاسی عروسی

به عنوان یک عکاس عروسی، مجبورید با تعداد زیادی از سبک های عکاسی درگیر شوید.

“عکاسی عروسی” در واقع خلاصه شده ی عکاسی مستند، پرتره، طبیعت، زندگی واقعی، عکاسی خانوادگی می باشد.
روز عروسی میتواند برای عکاس و زوجی که قرار است از آن ها عکاسی شود، روز پر از استرسی باشد ولی نباید اینطور باشد.
به هیچ وجه!

با در نظر گرفتن این، امیدواریم که ترفند های عکاسی عروسی ما راهی باشد تا هرگونه استرسی در باره ی عکاسیِ یک عروسی را از شما دور کند.
عکاسی عروسی میتواند بسیار ارزشمند باشد مخصوصا اگر عروس و داماد خوشحالی داشته باشید.

قبل از عروسی

قرار داد

برنامه ریزی های زیادی برای برگزاری یک مراسم عروسی انجام میشود که متاسفانه امکان دارد هیچ چیز درست پیش نرود. زوج ها میتوانند از هم جدا شوند، شرایط میتواند عوض شود ولی داشتن یک قرارداد قانونی از شما محافظت میکند و تضمین میکند که شما حقوقتان را دریافت میکنید. و این بهترین راه است تا دقیقا مشخص شود تا در آن روز و در روز تحویل نهایی، عروس و داماد از شما چه چیزی دریافت خواهند کرد.

از قبل بازدید کنید

یکی از ترفند های ما که انتظارات را مشخص میکند این است که محل عروسی را از قبل بازدید کنید. این حالت شاید برای عکاسان تازه کار مفید باشد و عکاسان حرفه آن را یک اتلاف وقت بدانند. نور یکسان نخواهد بود و حتی شاید باران ببارد و اتفاقات دیگر. در هر صورت، بازدید از محل میتواند کار را برای یک تازه کار راحت تر کند. آن ها میتوانند اتفاقاتِ یک برنامه ی شکست خورده را در ذهنشان پیشبینی  و این ممکن است به آن ها اعتماد به نفس بیشتری برای رفتن به عروسی بدهد.

برنامه ی لحظه های کوتاه را داشته باشید

بهتر است برای مراسم عروسی یک برنامه کلی داشته باشید ؛ این برنامه شامل رویداد هایی می باشد که در مراسم ممکن است در زمان کوتاهی اتفاق بیافتد، بریدن کیک، پرتاب دسته گل، شیرینی و آتش بازی. مسلما شما نمیخواهید که این اتفاقات در زمانی که یک ساندویچ کوچک میخورید یا در دستشویی هستید روی دهند. این لحظه ها در یک چشم بهم زدن اتفاق می افتند و بهتر است در صورت امکان زمان بندی ها را به طور دقیق داشته باشید.

با وسیله صحنه یا بدون وسیله صحنه، مساله این است

همراه داشتن چند وسیله در مراسم عروسی، مثل یک آویز زیبا یا جعبه ی حلقه یا یک قاب خالیِ عکس میتواند به نشان دادن خلاقیت شما کمک کند. معمولاً در عروسی چیز های زیادی وجود دارد که شاید به آن ها احتیاجی پیدا نکنید. در هرصورت، این چیزی است که میتوانید قبل از عروسی با عروس و داماد درباره آن حرف بزنید.

درباره ی شات های خاص با زوج صحبت کنید. ( شات لیست )

به شات لیست به عنوان یک موضوعِ لزوما بد نگاه نکنید. شات هایی در ذهن داشته باشید که قبلا با عروس و داماد درباره ی آن ها قبل از عروسی صحبت کرده اید. در این حالت میتوانید از امکان پذیر بودن اجرای ایده هایتان صحبت کنید. به علاوه این که اگر آن ها عکس خاصی با فرد خاصی بخواهند، شما میدانید که باید این عکس خاص را ثبت کنید. شات لیست برای عکس هایی که میدانید آن ها را ثبت می کنید ضرورتی ندارد. ولی برای چیزهای مبهمی که زوج میخواهند از آن ها عکس داشته باشند، میتواند یک چیز فوق العاده باشد.

با  برنامه آماده میشوید

این احتمالا یکی از مهم ترین ترفند های عکاسی عروسی است. آماده سازی، مهم ترین کلید برای موفقیت در عروسی است. یک قدم جلو تر بودن میتواند برای شما یک مزیت باشد و به شما اجازه دهد لحظه های فوق العاده ای را در طول روز ثبت کنید. باتری های اضافی، مموری ( کارت حافظه ) خالی، با برنامه زمانبندی و یک برنامه ی پشتیانی، همه ملزوماتِ لازم  برای هر اتفاقی است.

چه چیز هایی دخیل هستند؟

ثبت عکس خوب از زوج بهترین اتفاقی است که در زمان مراسم عروسی بوجود می آید ولی همچنان بروز اختلاف نظر بعد از تحویل نهایی ممکن است. در هر صورت باید ایمیل ها و قرارداد را داشته باشید تا بتوانید به آن ها بازگردید و ببینید دقیقا بر سر چه چیز هایی توافق کرده اید. شما باید به وضوح مشخص کنید

  • چند عکس ادیت شده تحویل خواهید داد
  • چند ساعت در روز عکس برداری میکنید
  • آیا آنها آلبوم دریافت میکنند
  • آیا شامل هزینه ی سفر هم میشود
  • و . . . .

این کار را انجام دهید و این کار شمارا از هر تشنج و گرفتاری در روز مراسم و یا بعد از مراسم محفوظ میدارد.

توقعاتِ زوجین

بعضی وقت ها این بخش از کنترل شما خارج است. در هر صورت، شما باید سعی کنید عکس ها را در سطح استانداردی تحویل دهید که هنگام قرارداد در مورد آن ها تبلیغ کرده اید. اگر شما عکس های گروهی از افراد که به شکل قلب ایستاده اند را در نمونه کارهایتان به زوج نشان نداده اید، آن ها نمیتوانند توقع داشته باشند که این کار را برایشان انجام دهید. تنها چیزی که آن ها میتوانند از شما توقع داشته باشند، آن چیزی است که در قرارداد ذکر شده است، مگر در مورد دیگری صحبت کرده باشید.

اسم ها

داشتن نام ساقدوش اصلی و مدیر مراسم و یا بزرگ مراسم، میتواند کمک بزرگی باشد. همچنین شماره ی آن ها را هم داشته باشید. . . . (هیچ کس این را دوست ندارد! ) ؛ عکاس باید به طور کلی شماره و نام افراد زیادی را که در مراسم حضور دارند، داشته باشند. این کار میتوانند کمک بسیار بزرگی در انجام تدارکات روز عروسی به شما کند. اگر در طول روز به هر مشکلی بربخورید، داشتن شماره آن ها میتواند برای شما عالی باشد.
بیشتر بخوانید۲۳ نکته کاربردی در عکاسی از نوزادان و کودکان

لوازمِ عکاسی پشتیبان اجاره کنید

اگر تازه وارد حرفه ی عکاسی عروسی شده اید، تجهیزات میتوانند برای شما بسیار گران باشند. ما همیشه توصیه میکنیم یک بدنه ی دوربین به عنوان پشتیبان برای موارد خاص در روز عروسی همراه داشته باشید اگر نمیتوانید همان مدل دوربین را همراه داشته باشید، یک دوربین ارزان تر همراه داشته باشید. یا یکی اجاره کنید. اگر بدنه ی اصلی دوربین شما در روز عروسی خراب شود، این کار تقریبا شمارا نجات خواهد داد.

کار خود را بیمه کنید.

مطمین شوید که یک بیمه ی مسئولیت اجتماعی خوب دارید که در روز عروسی اگر مشکلی پیش آمد شما را پوشش دهد. بعضی مکان ها از شما کپیِ برگه بیمه تان را میخواهند تا اجازه دهند در محوطه شان عکس برداری کنید.

اداشو در بیار تا موفق شی

عکس گرفتن از یک عروسیِ غیر واقعی را برای تمرینِ تکنیک های ژست گرفتن و یا ساخت یک نمونه کار مد نظر داشته باشید. شاید در ابتدا ایستادن رو نردبان سخت باشد ولی شما احتیاج به عکس هایی دارید که نظر مشتری را جلب کند. عکاسی از یک زوج که دوست شما باشند یک راه فوق العاده برای افزایش اعتماد به نفس شما و تمرینِ بدون استرس در روز عروسی است.

دستیاران رایگان

شناخت عکاسان عروس در محله تان راهی فوق العاده برای پیدا کردن دوستان است. و همچنین این یک راه عالی برای پیدا کردن دستیارانی به صورت رایگان است. برای ارائه خدمات به آنها پیشنهاد کنید، شما برای آن ها رایگان عکاس دوم میشوید و آنها برای شما به صورت رایگان عکاس دوم بشوند.

آماده شرایط سخت باشید

نه ما نمیگوییم به عروسی با لباسِ جنگجوی مورد علاقه تان وارد شوید. ما داریم درباره ی باتری ها و تعداد زیادی از آن ها صحبت میکنیم. مدت عمر هر باتری در هر دوربین با دوربین دیگر متفاوت است، برای همین ما معمولا سه باتری به ازای هر دوربین را پیشنهاد میکنیم. پیشنهاد ما همچنین بردن شارژر باتری به مراسم عروسی است. در این حالت یک باتری در حال شارژ و دو  باتری ِ آماده برای درگیر شدن با مراسم دارید. . . منظورم گرفتن عکس است.

یک چیز را در نظر بگیرید

مجموعه دیدنگار آماده پشتیبانی از شما در تهیه لوازم عکاسی و آموزش عکاسی در این زمینه می باشد.

وقتی حافظه تان تمام شده بود را به خاطر دارید؟

بیشتر دوربین های مدرن مانند کنون ۵D و نیکون D750 دو درگاه برای مموری کارت (کارت حافظه) دارند. این یعنی حجم زیادی را به خود اختصاص میدهند. پس این نظر ما این است که تعداد زیادی مموری کارت داشته باشید. پیشنهاد ما حدود ۱۰۰گیگ به ازای هر دوربین است.
برای خرید دوربین های بالا و آگاهی از آخرین قیمت ها روی لینک های زیر کلیک کنید.
۱- دوربین عکاسی حرفه ای کانن Canon EOS 5D Mark IV Body
۲- دوربین عکاسی حرفه ای کانن Canon EOS 5D Mark III Kit 24-105
۳- دوربین عکاسی حرفه ای کانن Canon EOS 5D Mark III Body
۴- دوربین عکاسی کانن CANON 5D Mark IV (24-105II)

مموری های با سرعت بالا بگیرید

با خاطر این که یکی از بهترین ترفند های ما گرفتن عکس با فرمت RAW است ما تصمیم گرفتیم تا از مموری های با سرعت بالا استفاده کنیم. فایل های RAW و اطلاعات زیادی روی مموری شما ثبت میکنند. شما باید به نوشته ی “write” سرعت که با MB/s اندازه گیری میشود نگاه کنید. توجه کنید! سرعت لیست شده روی مموری کارت سرعت انتقال اطلاعات به کامپیوتر شماست. این خوب است که شما یک سرعت ترنسفر خوب داشته باشید ولی آنچه میخواهید یک سرعت ضبط خوب است. ۹۵MB/s سرعت خوبیست و می تواند به راحتی عکس های پشت سر هم با فرمت RAW را ضبط کند.

تمرین

درست مثل رفتن به محل، تمرین نیز برای تازه کار هاست. ملاقات با برگزار کننده و طی کردن مسیری که قرار است در روز عروسی اتفاق بیفتد میتواند کمک بسیار بزرگی باشد. این کار میتواند کار را برای تازه کاران راحت تر کرده و در آن روز به آن ها زمان بیشتری بدهد

لباس پوشیدن

انتخاب لباس بستگی به شرایط عکاسی و نوع کار دارد. برای مثال عروس و داماد قرار است مراسمشان را در یک ساحل در هاووایی برگزار کنند و داماد شلوارک پوشیده و صندل به پا کرده است. شما در یک کت و شلوار، فراتر از مکان، زیبا خواهید بود. جواب خیلی خوب و نهایی برای این که در مراسم عروسی چه چیزی بر تن کنید وجود ندارد. در هر صورت، همیشه صحبت در باره ی انتخابِ یک لباسِ هوشمندانه با رنگ های طبیعی است و شما نباید زیاد جلب توجه کنید. بیشتر از همه مطمین شوید که لباستان راحت است و میتوانید بدنتان را تکان دهید. عکاسی در روز عروسی یک روز طولانی است و شما نمیخواهید که به خاطر یک لباس رسمی از کارتان باز بمانید.

در عروسی

یک رهبر برای جمعیت پیدا کنید

هر عروسی ای نیازمند کمی کنترل بر روی افراد در هنگام انداختن عکس های خانوادگی است. این زمان میتواند برای عکاس زمان استرس زایی باشد زیرا شما از فضا و پویایی خاصِ هرخانواده آگاه نیستید. بعضی وقت ها شما نمیدانید یک فرد خاص کیست. به علاوه او امکان دارد در سلف سرویس یا دستشویی یا هر جای دیگری باشد، غیر از آنجایی که باید حضور داشته باشد. یکی از بهترین ترفند های ما این است که از عروس و داماد بخواهید یک نفر از اعضای خانواده یا یک نفر که در برگزاری مراسم حضور دارد را انتخاب کنند تا بتواند افراد را مدیریت کند. یک رهبر میتوانند افراد را جمع کنند و شما میتوانید بر روی گرفتن عکس ها تمرکز کنید.

محل، محل، محل

بسته به امکان پذیر بودن، شما میتوانید محل عروسی را قبل از مراسم چک کنید. در هر حال، همه چیز زود تغییر میکند پس بعضی وقت ها بهتر است در لحظه تصمیم بگیرید. شما میتوانید محل را صبح عروسی بازدید کنید. به همان اندازه میتوانید هنگام غذا خوردن عروس و داماد در محل مراسم یک چرخی بزنید. اگر برای محلی که میخواهید از عروس و داماد عکس بگیرید ایده ای داشته باشید، مستقیما بر روی بهتر شدن نتیجه ی نهایی تاثیر میگذارد. این مطمینا یکی از بهترین نکات ما برای تازه کار هاست.

آرام باشید

عکاسی از یک مراسم عروسی میتواند بیشتر از ۱۵ ساعت طول بکشد، پس خونسرد باشید. هیچ احتیاجی به عجله کردن نیست. اگر عین یک دیوانه در اطرافتان بدویید، در پایان عکس های زیادی را از دست داده اید. در باره ی کاری که میخواهید انجام دهید فکر کنید. عکس های خود را درست بسازید. آن ها را چک کنید. شما ممکن است ۱۰ میلیارد عکس بگیرید ولی این تعداد عکس زمان زیادی را تلف میکند و نتیجه هم به الطبع افتضاح خواهد بود.

مانند یک شکارچی باشید

برخی نکات برای عروسی راحتتر از بقیه نکات است. اگر میخواهید تا حد ممکن محتاط و محبوب باشید، صدای شاتر خود را در حالت سکوت قرار دهید. این در طول مراسم بسیار مفید است، مخصوصا اگر در فضای بسته با عروس و داماد هستید. بعضی وقت ها شاید احساس آهسته و کند بودن در مقایسه با حالت عادی بدهد مخصوصا در حالت عکاسی پشت سر هم. در هر حال آن را طبق شرایط تنظیم کنید.

ساقدوش ها لبخند بزنید، لبخند!

همینطور که با نکات پیش میرویم، این یکی از نکات بسیار ساده است ولی اغلب عکاسان این کار را انجام نمیدهند. فقط قبل از مراسم با ساقدوش ها صحبت کنید و از آن ها بخواهید که لبخند بزنند و با آرامش راه بروند. آنها بعد از دیدن عکس ها از شما تشکر خواهند کرد. ساقدوش ها همیشه هنگام پایین آمدن از راهرو نگرانند و همه نگاه ها بر روی آن هاست. فقط به آن ها یادآوری کنید که فوق العاده به نظر میرسند و نگران نباشند زیرا در یک چشم بهم زدن تمام خواهد شد.

جزییات کوچک = کل داستان

جزییات کوچکی که عروس و داماد ساعت ها برایشان وقت گذاشته اند، لایق عکس برداری هستند. همچنین این جزییات برای عکس های فوق العاده ای هستند که میتوانید با استفاده از آن ها کل داستان را تعریف کنید. بعضی وقت ها ممکن است که فراموش کنید یا برنامه زمانی به شما اجازه ندهد که از آن ها عکاسی کنید، ولی بدون شک عروس و داماد قدردان عکس هایی که از گل ها، حلقه ها، جزییات لباس چیدن لباس و غیره، خواهند بود.

به سرعت نور حرکت کنید

حقیقتا مراسم عروسی خیلی سریع میگذرد پس شما احتیاج دارید به سرعت نور کار کنید. این بیشتر از تجربه و دانستن این که چه اتفاقی و در چه زمانی قرار است رخ بدهد، بکار می آید. دنبال کردن این دسته از آموزش های عکاسی عروسی به شما کمک میکند تا بدانید دقیقا منتظر چه چیزی باشید.

آرام باشید و . . . . کیک بخورید

منظورم این است که ادامه دهیدو نگذارید تا فشار روز بر شما غلبه کند. بله این روز مهمی در زندگی زوج هاست. و آن ها به شما اعتماد کرده اند که این روز را برایشان ثبت کنید. ولی هیچ نکته ی مثبت و نگرش عروس و داماد نباید باعث آرامش ذهنیتان در حین عروسی شود. در غیر اینصورت عروس و داماد اعتمادشان را به توانایی های شما از دست میدهند و تاثیر گذاری منفی ای از عکس های تولید شده تان میگیرید. فقط نفس عمیق بکشید و در ظاهر آرام باشید حتی اگر از درون از هم پاشیده اید.

گل های پایین گل های بهتری اند

ساقدوش ها و عروس ها همیشه از شما میپرسند که دسته گلشان را کجا نگه دارند تا بهتر به نظر برسد. به آن ها بگویید سعی کنند دسته گل را مقابل پایین شکمشان نگه دارند تا دستهایشان شکل قشنگی بگیرد. مشکل همیشگی این است که آن ها گل را خیلی بالا نگه میدارند و مانند این است که قوز کرده اند و اصلا خوشایند نیست.

ساعت طلایی

شما احتمالا بعد از مراسم از عروس و داماد عکس گرفته اید و احتمالا عکس های فوق العاده ای شده اند. آیا میخواهد با نور غروب از زوج عکاسی کنید؟ یا میخواهید به عنوان نور پس زمینه استفاده کنید؟ هر دو روش میتوانند عکس های خیره کننده ی ارزشمندی تولید کند.

فقط از عروس عکاسی کنید

در حین عکاسی از زوج، ایده ی خوبی است که از عروس به تنهایی نیز عکاسی کنید. او احتمالا زمان زیادی برای آرایش و مدل موهایش صرف کرده تا به طور ویژه ای در روز بزرگ زندگیش زیبا به نظر برسد. و لازم نیست عکس های مختلف و متفاوتی بگیرید تا تنوع به عکس هایتان اضافه کنید. همچنین عروس ها دوست دارند تا در لباسشان هم دیده شود، پس مطمین شوید عکس هایی از نوع نیز بگیرید.

دو میتواند بهتر از یک باشد

این یکی از نکات ضروری نیست، ولی میتواند بسیار مفید باشد. عکاسی با دو دوربین برای اینکه حداقل دو مموری کارت که حاوی عکس های آن روز است، دارید. اگر یک مموری خراب شود، حداقل یک سری عکس به عنوان پشتیبانی دارید. همچنین دو بدنه دوربین به شما اجازه میدهد که سرعتتان را در هنگام تعویض لنز افزایش دهید. اگر یک دوربین دارید، یک لنز ۳۵mm و یک لنز دیگر ۸۵mm آماده کنید تا بتوانید به سرعت دو عکس با پرسپکتیو متفاوت از یک صحنه داشته باشید.

یک نفر بودن باعث تنهایی میشود

برخی عکاسان عروسی در گروه دو نفره کار میکنند و این امر میتواند برای تقسیم فشار کاریِ روز بسیار فوق العاده باشد. در هر صورت، اگر تنها کار میکنید بهتر است یک عکاس دوم نیز برای آن روز استخدام کنید. شما میتوانید عکس های روز را تقسیم کنید. این کار میتواند راه فوق العاد ای برای افزایش پوشش دهی مراسم باشد و به خصوص برای عروسی های بزرگ بسیار به شما کمک کند.

تبلیغات رایگان

در مراسم عروسی، احتمالا زوج هایی که هنوز ازدواج نکرده اند نیز در مراسم هستند. نشان دادن برخی عکس هایی که قبل تر در روز عروسی گرفته اید میتواند یک ایده باشد. شما میتوانید با همراه داشتنِ کامپیوتر خود یک اسلاید شوی سریع از ۲۰ عکسی که در طول روز ضبط کرده اید، آماده کنید که در مراسم نشان داده شود. زوج نیز میتوانند یک نمونه از آنچه ثبت کرده اید را ببینند. در این حین زوج هایی که در آینده پتانسیل دارند نیز شما را در حین کار میبینند و همچنین نتیجه ای از کارتان را نیز مشاهده میکنند.

چیز های کوچک معنای زیادی میدهند

نگاهتان را آماده ی هر لحظه ی محبت آمیزی کنید. مادر و پدری که دست دخترشان را گرفته اند یا پدری که اشک میریزد. زوج ها عاشق دیدن عکس هایی که غیر منتظره گرفته شده اند در مجموعه شان هستند.

نزدیک شوید

ایستادن در مقابل عروس و داماد محل فوق العاده ایست برای ثبت تصاویر صمیمی از عروس و داماد. هنگام قسم خوردن، حلقه دست کردن، بوسیدن و غیره. حرکاتتان را کم و محدود کنید که بیشتر از عروس و داماد که در حال ازدواج کردن هستند، جلب توجه نکنید. زاویه دید به شما پرسپکتیو خاصی در مهمانی میدهد . همچنین همان لحظه ها به شما اجازه میدهد واکنش های احساسی مهمانان عروسی را نیز ثبت کنید.

از مردم استفاده کنید

با استفاده از افراد و فوکوس روی عروس و داماد، در عکس هایتان عمق ایجاد کنید. برای مثال، در حین مراسم از عروس و داماد در کنار جمعیت عکس بگیرید. وقتی زوج به عکس ها نگاه میکنند خوب است که از زاویه دید یکی از مهمان  های مراسم را نیز ببینند.

پس زمینه های تمیز = پیروزی

یک اشتباه رایج در کار عکاسانِ تازه کار عروسی، عکس های شلوغ با پس زمینه های نا منظم است. برخی از نکاتِ این آموزش میتواند بلافاصله عکاسی شما را بهبود ببخشد و این یکی از آن نکته هاست. اگر پس زمینه ی عکس های شما تا حد امکان تمیز و خلوت باشد، به شما این شانس را میدهد تا عکس هایتان فوق العاده به نظر برسند. وقتی عکس های معمولی میگیرد، پس زمینه های ساده ای در نظر بگیرید تا بتوانید بر روی زوج یا گروه به طور کامل فوکوس کنید. حواس پرتی ها میتواند به راحتی با کمی پایین آوردن دوربین حل و فصل شود. المان های طبیعی مثل بوته ها و درختان همچنان میتوانند پس زمینه های فوق العاده ای ایجاد کنند بدون این که نگران تقارن باشید.

تظاهر کنید تا ویژگی های خاص یک عکاس را داشته باشید

به خودتان کمی زمان بدهید و در محیط بگردید و از زاویه های مختلف عکاسی کنید. در محیطی که قدم میزنید و نما های مختلف را می بینید حضور عروس و داماد را در کادر خود تصور کنید. اگر کارتان را در محیط خوب انجام دهید، شاید شما را برای عکاسی تبلیغاتی نیز استخدام کنند. همچنان شاید شما را برای زوج های آینده معرفی کنند.

از عروس تست بگیرید

حتی اگر لباس عروس را دوست ندارید، که من مطمین هستم دوست خواهید داشت! از او در باره ی ویژگی های خاص لباسش که او عاشق آن هاست، بپرسید. یک لباس در بدن عروس همیشه بهتر جلوه میکند تا به صورت آویزان. ولی مطمین شوید که توجه ویژه ای به پیچیدگی های خاص لباس میکنید. همچنان از او بپرسید از چه ویژگی خاص دیگری مثل دسته گل، مدل مو ها یا کفش عکس میخواهد. راحت است که به این جزییات نگاه کلی کنید ولی آن ها برای عکس های فوق العاده ای ساخته شده اند. آن ها همچنان برای تعریف داستان عروسی بسیار فوق العاده اند مخصوصا اگر برای عروس ارزشمند و دارای بار احساسی باشند.

عکاسی عروسی

آرام باشید

لازم نیست از زوج بخواهید که درحین مراسم همدیگر را به آرامی ببوسند. هرچه پیش آید خوش آید. ولی هنگامی که عکس های معمول از آن ها میگیرید از آن ها بخواهید که کمی آرام تر یکدیگر را ببوسند. در این حین میتوانید عکس های احساسی بگیرید. احتیاج نیست کل صورت یکدیگر را بخورند. ولی اگر از انها بخواهید برای چند ثانیه بوسشان را نگه دارند در نتیجه عکس های فوق العاده ای خواهید داشت.

از برگزار کننده تعریف کنید

این مورد میتواند شما را از تشنج ها، نا راحتی ها و توهین نجات دهد. از آن ها بپرسید که آیا قوانین خاصی دارند. معمولا صحبت کردن با یک کشیش کلیسا (عاقد معمم) سخت گیرانه تر از صحبت با یک عاقد غیر مذهبی است. در برخی مکان ها فقط به شما اجازه ی ایستادن در فضای مشخصی را میدهند و در برخی دیگر به شما اجازه ی عکاسی با فلش را نمیدهند و برخی به طور کل به شما اجازه ی عکاسی نمیدهند! اگر عاقد چنین چیزی را در روز قبل از مراسم به شما گفت، بهتر است مسقتیم نزد داماد بروید و برای او توضیح دهید که برگزار کننده به شما اجازه ی عکاسی در طول مراسم را نمیدهد. معمولا این اتفاق رخ نمیدهد زیرا زوج قبلا با برگزار کننده ملاقات داشته اند، ولی حواستان باشد شاید شما در زمان بدی به آن ها مراجعه کرده باشید.

ساقدوش ها در کادر مهم هستند

معمولا در عروسی  ساقدوشان از دوستان بسیار صمیمی عروس و داماد هستند و از این رو با گرفتن عکس های زیبا عروس و داماد را غافلگیر کنید.

۲ معمولا در عروسی ۱ معنی میدهد

اگر ذهنتان را با این مساله ی ساده ی ریاضی درگیر کنید میتوانید اضطراب های زیادی را کنترل کنید. اگر زوج دو ساعت را برای عکاسی اختصاص داده اند، این یعنی ۱ ساعت. عروسی ها معمولا خارج از برنامه انجام میشوند و هر اتفاق کوچک باعث میشود ریتم برنامه ها بهم بخورد. هماهنگ کنندگان عروسی مشتاقند که عروس و داماد را نیم ساعت قبل از برنامه برای خوردن غذا ببرند. پس این مورد را هنگامی که با عروس و داماد برنامه ریزی میکنید در ذهن داشته باشید.

یک عکس از همه

این مورد یکی از نکات بسیار ساده و راحت است که در هر عروسی میشود انجام دهید. نه ، نه ، نه. ما پیشنهاد نمیدهیم که در عروسی بچرخید و از همه به صورت تکی عکس پرتره بگیرید. اینجا منظور ما در باره ی یک عکس بزرگ شامل همه مهمان های مراسم است. ترفند این کار این است که کمی بالاتر از همه بایستید. مثلاً یک نردبان داشته باشید یا از یک پنجره آویزان شوید یا در یک بالکن بایستید و عکاسی کنید. این مورد میتواند با استفاده از یکی از نکته های قبلی ما اتفاق بیفتد که یکی از مهمانان را انتخاب کنید تا به شما کمک کند همه افراد در جای مناسبی قرار بگیرند.

عکاسی عروسی

به قوانین توجه کنید

اگر به شما گفته شده در مکان خاصی بایستید و یا از فلش استفاده نکنید، حتما به این قوانین توجه کنید. شما نمیخواهید که در میانه ی مهمانی به شما تذکر داده شود یا در بدترین حالت از شما بخواهند که آن جا را ترک کنید. این یک کابوس خواهد بود، پس قوانین را رعایت کنید!

منتظر غیر منتظره ها باشید

همه ی توصیه های عکاسی جهان هم نمیتوانند شما را برای اتفاقات غیر منتظره آماده کنند. در نهایت، این با تجربه های شما از عکاسی از مراسم های مختلف به دست می آید. در هر حال، تا زمانی که به طور کامل خراب نشده است، شما باید اتفاقات غیر منتظره را بپذیرید. این بخش ها از عروسی کاملاً در خاطره ی عروس وداماد خواهد ماند.

کودکان میتوانند مثل طلا باشند

اغلب اوقات، کودکان در جدیت مراسم عروسی فراموش شده اند. اجازه دهید تا خودشان باشند و آن ها برای شما یک کمدی طلایی رقم خواهند زد. در مراسم، آن ها خمیازه میکشند، در میان سخنرانی دماغشان را میگیرند و طوری میرقصند که انگار فردایی وجود ندارد. اگر کودکان، فرزندانِ زوجی که ازدواج میکنند باشند، دلیل محکم تری برای عکاسی خواهند بود. زوج ها عاشق این گونه عکس ها هستند. به علاوه این ها میتواند باج های خوبی برای زوج در آینده باشد.

عکاسی عروسی

در عروسی باید خوش بگذرد

عکاس عروسی بودن، بیشتر از صرف گرفتن عکس های فوق العاده است. اگر شما خوشحال از حضور در آن جا باشید، زوج در حضور شما در آن جا احساس راحتی و آرامش میکنند. شرایط معمولا بهترین فضا را برای عکس های فوق العاده عروسی آماده میکنند. کاملا در خوشحالی غرق نشوید ولی گاهی با مهمان ها گپ بزنید و از مهمانی لذت ببرید. اگر از روزتان لذت ببرید، زمان برایتان کوتاه تر خواهد شد.

با معذب بودنشان بازی کنید

بیشتر زوج ها در هنگام عکاسی از خودشان، معذب میشوند. در هر حال، این مورد خیلی بدی نیست. در حین این که زوج هایتان به معذب بودنشان میخندند میتوانید عکس های فوق العاده ای از واکنش هایشان بگیرید. زیبایی هنر عکاسی این است که عکس نشان از معذب بودنشان نمیدهد و تمام آن چه میبینیم خندیدن آن هاست. فقط کمی با آن بازی کنید و عکس های فوق العاده ای از خندیدنشان ثبت کنید. کمی معذب ترشان کنید و با یک لنز ۲۴mm به آن ها نزدیک تر شوید.

از غرایزتان استفاده کنید

همانطور که قبلا اشاره کردیم، عروسی ها خیلی سریع میگذرند و بعضی وقت ها میتوانند غیر قابل پیش بینی باشند. اگر ناگهان ابر ها کنار رفتند و یک غروب خاص پدید آمد، آن لحظه را تصاحب کنید. خود جوش و آماده ی تصاحبِ موقعیت هایی باشید که خودشان را به شما نشان میدهند.

چرا خیلی جدی؟

همه عکس های شما نباید جدی، کنترل شده و خالی از زندگی باشد. کمی خوشحالی به عکس هایتان با عکس گرفتن از افرادی که از ته دل میخندند، اضافه کنید. در حین عکس های گروهی کمی شوخی کنید و یا به افراد بگویید تا با هم بخندند. خندیدن در عکس معمولا در حد عکاسی از طلاست، پس مطمین شوید که آن را ثبت میکنید.

بعد از عروسی

سیاه سفید یا رنگی؟

زیبایی عکاسیِ دیجیتال به خصوص با فرمت RAW این است که در روز های آینده میتوانید آن را به سیاه و سفید تبدیل کنید. اگر با دیدن کنتراست مشکل دارید حتی میتوانید کل مراسم را سیاه وسفید عکاسی کنید. این راه عکاسی را بسیار راحت میکند زیرا دیگر حواستان به رنگ ها پرت نمیشود.

عکاسی عروسی

یک عکس بیشتر از هزاران کلمه ارزشمند است

عکس شما بیشتر از هر دلار، پوند، ریال ارزش دارد( بسته به واحد پولی شما). درست زمانی که عکس ها را به زوج میدهید و آن ها عاشقشان میشوند، از آن ها بپرسید اگر زوج دیگری را میشناسند که میخواهند ازدواج کنند و هنوز عکاس رزرو نکرده اند، به شما معرفی کنند. ارجاع دادن بهترین راه برای رزرو کردن است اگر دوستانشان شما را در حین عکاسی در عروسی دیده باشند. آنها هم میخواهند که نتیجه نهایی را نیز از عکس های نهایی ببینند.

تحویل سریع

شما احتمالا در قراردادتان ذکر کرده اید که عکس ها بعد از ۸ هفته آماده میشوند. در هر حال، هر چقدرسریع تر عکس ها را ادیت کرده و به زوج تحویل دهید، آنها خوشحال تر خواهند بود. این نشان میدهد که شما به عروسی آن ها اهمیت داده اید. این همچنین یک دلیل خوب است که آن ها شما را به دوستان و اقوام خود معرفی کنند اگر از سطح انتظارات آن ها بالا تر بروید.

پیگیر باشید

بهترین راه برای خوشحال نگه داشتن زوج بعد از عروسی این است که برای آن ها چند عکس به عنوان نمونه بفرستید. امکان دارد هنگام قرار داد راجع به این موضوع صحبت کرده باشید و آن ها از شما توقع این کار را داشته باشند، ولی اگر در قرار دادتان نیست، این کار میتواند یک سورپرایز فوق العاده برایشان باشد. فقط برای آن ها یک ایمیل ارسال کنید و بگویید چقدر از این که در مراسم شان بودید خوشحالید و چند عکس را تا زمانی که عکس ها به طور کامل آماده شوند، به عنوان پیوست برایشان ارسال کنید. همچنین امکان دارد آن ها عکس ها را در فیسبوکشان با خانواده و دوستانشان به اشتراک بگذارند که میتواند برای ارجاعات دوباره عالی باشد.

آلبوم ها؟

ایا آلبوم عروسی نیز میفروشید؟ اگر نه، این کار میتواند ارزش کارتان را به عنوان یک عکاس عروسی افزایش دهد. همچنین این کار میتواند راه خوبی برای ارجاعات بعدی باشد، هنگامی که آن ها آلبوم را به دوستان و خانوادشان نشان میدهند.

تنظیمات دوربین

RAW، کودک بهبود یافته است

با این که ما طرفدار درست کردن عکس ها در مرحله ی پس از تولید هستیم، فرمت RAW به طور کلی به شما قابلیت های بیشتر در مرحله ی پس از تولید میدهد. شما در این فرمت نسبت به فرمت JPEG کنترل بیشتری بر روی تعادل رنگ سفید، نوردهی و بازگرداندن سایه دارید. این روش مخصوصا در عکاسی عروسی که نور ها قابل تغییر و کنترل نیستند (تا زمانی که نتوانید از فلش استفاده کنید) بسیار مفید است. قابلیت دستکاری در این ویژگی ها کمک بزرگی برای عکاسان عروسی است.

اشتباهات آموزنده اند

زیبایی واقعی عکاسی دیجیتال این است که میتوانید هرچقدر که میخواهید عکس بگیرید. حتی وسوسه انگیز است که عکس هایی که خوب نشده اند را پاک کنید ولی دست نگه دارید. زمان زیادی برای جمع آوری در پس تولید دارید و شما نمیخواهید که یک کار دیگر در حین عروسی به خودتان اضافه کنید. همچنان باید فکر کنید که میتوانید عکس ها را در مرحله ی ادیت دستکاری کنید. میتواند بریدن یا حتی افزایش وضوح تصویر باشد. نکته دیگر این که اشتباهات شما به شما اجازه میدهند که متوجه شوید کجای کارتان اشتباه بوده و کمک میکند تا کارتان پیشرفت کند.

سرعت شاتر ۱/۲۵۰

یکی از ساده ترین راه ها برای عکاسی عروسی و یکی از قانون های معمول ما، جلوگیری از پایین تر آمدن سرعت شاتر از ۱/۲۵۰ است. این موضوع از فرد به فرد دیگری در میزان ثابت بودنشان متفاوت است، ولی همچنین ما متوجه شدیم که ۲۵۰/۱ برای ثابت کردن حرکات نرمال در عکس کافیست.

نور را بشناسید

زمانی که از فلاش استفاده میکنید، نیاز خواهید داشت تا کار کردن با نور طبیعی را نیز یاد بگیرید. گاهی لازم است که از فلش استفاده کنید ولی باید دانست که از جلوه ی طبیعی عکس ها جلوگیری میکند. برای همین است که بعضی از عکاسان مخالفِ استفاده از فلش هستند.

عکاسی پیاپی

در یک عروسی لحظه ها خیلی سریع اتفاق می افتند و استفاده از عکاسی پیاپی هم به شما کمک میکند تا همه این لحظات را ثبت کنید. سخنرانی ها را به عنوان نمونه در نظر بگیرید. این زمان مناسبی برای ثبت خنده ها، اشک ها و لذت دسته جمعی در صورت های زوج، خانواده و دوستانشان است. اگر از تک عکس استفاده کنید ممکن است یک خنده ی فوق العاده را ثبت کنید ولی چشم آن شخص نیمه باز باشد. یا فرد بغل دستی اش در حال پاک کردن دماغش باشد. همچنین در حالت عکاسی پست سر هم، شما با نگه داشتن شاتر، ۵-۱۰ عکس متفاوت از یک میتوانید داشته باشید.

 

وضوح در عکس های گروهی

خیلی سخت است که وضوح در عکس دسته جمعی بسیار بالا باشد، مخصوصا اگر گروه زیادی از افراد باشند که پشت سر هم ایستاده اند. برای عکس های گروهی، کمترین حالت دیافراگم را بدون این که احتیاج باشد ایزو را خیلی بالا ببرید، پیشنهاد میکنیم. معمولا f/8 و بالا تر، عکس هایی با وضوح بالا را تضمین میکند.

اشتباهاتی که باید از آن ها اجتناب کنید.

به چشم نیایید

اگر عروسی را صرفا محدود به عکاسی کنید و جوری رفتار کنید که شما مهم ترین شخص جمع هستید، عروس و داماد از شما متشکر نخواهند بود. بعضی زوج ها برونگرا هستند و شاید مشکلی با این امر نداشته باشند ولی بعضی زوج ها کم حرف ترند. فقط یک نقطه میان این که به آن ها خوش بگذرد و شما نیز آن چه را میخواهید ثبت کنید، پیدا کنید.

نترسید

اگر از نزدیک شدن به افراد با دوربینتان میترسید، عکس های زیبایی را از دست خواهید داد. در همین حین نباید زیاد خودخواه و فضول به نظر برسید. این بستگی به موقعیتتان دارد. به آشپزخانه خیلی نزدیک نشوید زیرا ممکن است از طرف مسئول آن جا بیرون انداخته شوید. اما در هنگام رقص و هنگام عکاسی عادی، بهتر است کمی متکبر باشید و به چشم بیایید.

پرسپکتیو متفاوت

معمولا بیشترین چیزی که در عکس های عروسی با آن مواجه میشویم، زاویه ی دید آی لول است. با خلاقیت از موقعیتتان برای عکاسی استفاده کنید. عکس هایی از بالا و از پایین. خیلی نزدیک شوید و خیلی دور شوید. پرسپکتیو های متفاوت میتوانند به عکس های شما تنوع ببخشند و باعث می شود در هنگام نگاه کردن جذاب تر به نظر برسند.

از عمو باب عکس بگیرید

این پسر (یا دختر) به عروسی ای می آیند که شما عکاس آن هستید. شرط نبندید عمو باب همیشه آنجاست. شخصی که یک عکاس آماتور است و فکر میکند از عکاس عروسی بهتر میداند. شما باید با او کنار بیایید بدون این که بی ادبی کنید و یا عروس و داماد را تحت تاثیر قرار دهید. به آن ها پیشنهاد بدهید تا لحظاتی از جمع دور شوید و از آن ها چند پرتره بگیرید. در اخر مراسم اجازه دهید او نیز عکس هایش را بگیرد ولی اجازه ندهید که در عکاسی شما خللی ایجاد کند. زوج ها خوشحال میشوند که ببینند شما با او کنار آمده اید و حواستان به عکاسیتان است.

 

انتخاب رنگ خاص

انتخاب یک رنگ خاص زمانی است که عکس را سیاه و سفید میکنید و به طور مثال گل ها را رنگ میکنید. فقط این کار را نکنید! به این کار پایان بدهید!

لنز های تله برای تغییر احساسات

برخی زوج ها بیشتر از دیگران هنگام عکاسی معذب میشوند. این یک قانون است. نگذارید این جلوی شما را در ثبت عکس های فوق العاده بگیرد. فقط کمی متفاوت با آن برخورد کنید. بهترین راه این است که از کمی دورتر با یک لنز تله تر شروع کنید و به آرامی به آن ها نزدیک شوید. این به زوج این امکان را میدهد که آرام تر باشند. این شاید تنها لحظاتی است که آن ها در این روز با هم دارند. به آن ها اجازه دهید برای دقایقی از لحظاتشان لذت ببرند.

لباس عروس سفید است، احمق

نور سنج دوربین شما یک احمق است. در واقع آن ها خیلی خیلی باهوشند ولی با یک محیط کامل سفید و سیاه گول میخورند. برای مثال، دوربین برای یک حجم زیاد از رنگ سفید (لباس عروس) تغییر انجام میدهد. شما نوردهیتان را روی نیمه قرار میدهید ولی تصویر کاملا سیاه میشود. این مورد بخاطر این است که لباس سفید دوربینتان را گول میزند. تنظیم نوردهی کمی به سمت مثبت، میتواند این مشکل را حل کند. ولی خیلی زیاد پیش نروید که نور ها را از دست بدهید زیرا پس از تولید به دست آوردن آن ها از سایه ها سخت تر است. کاری که ما دوست داریم انجام دهیم دیدن عکس در مانیتور و کنترل کردن دوباره ی آن است تا نوردهی مناسبی به دست آوریم.

سنت ها متفاوت اند

اگز از زوجی با فرهنگ و دینی متفاوت از خودتان عکاسی میکنید، از سوال کردن نترسید. یا حداقل درباره ی برخی از سنت هایشان تحقیق کنید. برای مثال، مثلا عروسی مسلمانان کاملا با عروسی یک مسیحی متفاوت است. بعضی وقت ها حتی امکان دارد زبان آن ها با شما متفاوت باشد، پس بهتر است دقیق بدانید کی چه اتفاقی قرار است رخ بدهد.

جیمی کیست؟

دقیقا! عروس و داماد هزاران عکس از پسر خواهرِ ساقدوشِ داماد، جیمی، نمیخواهند. احتمالا نه. احتمالا جیمی در مراسم کارهای بسیار جالبی بکند، ولی بهتر است تمرکز عکس هاستان را بر روی افرادی بگذارید که زوج دوست دارند عکس هایشان را ببینند. اگر عروس و داماد فرزندی دارند از آن عکاسی کنید. ولی از جیمی چند عکس بگیرید و او را رها کنید.

کل لباس

یک خطای تازه کاران این است که عروس را بارها و بارها بچرخانند و از او عکس بگیرند ولی فقط از کمر به بالا. اطمینان حاصل کنید عکس های زیادی از تمام قد عروس نیز بگیرید. عروس ساعت های زیاد را صرف لباس عروسش کرده است. پس مطمین شوید از هر جایی که ممکن است از او عکس های تمام قد بگیرید.

چرت نزنید

عروسی میتواند خستگی زیادی هم بر بدن شما و هم بر ذهن شما بگذارد. این یکی از بهترین ترفند های عکاسی عروسی ماست که زمانی که میتوانید برای استراحت داشته باشید را استفاده کنید. این زمان وقتی که صبحانه سرو میشود بوجود می آید. کسی دوست ندارد هنگامی که دهانش پر از غذاست از او عکس گرفته شود. پس دراین زمان باتری هایتان را شارژ کنید ( نه باتری های اصلیتان) کمی استراحت کنید و نفسی تازه کنید. نفسگیریتان کاملا بر روی عکس هایتان تاثیر خواهد گذاشت.

دریاچه ی تجربیات

پس اگر میخواهید عکاسی عروسی انجام دهید، باید به نحوی غرورتان را زیر پا بگذارید. ولی غرق شدن در یک پایان عمیق نیز پیشنهاد نمیشود. اگر به تازگی برای کریسمس دوربین DSLR گرفته اید، شانس این است که کسی را بشناسید که کسی را میشناسد که میخواهد ازدواج کند. این به دلایلی راهی برای ورود به دنیای کار است. قبل از این که به دوربینتان چنگ بزنید تا متوجه شوید چگونه با آن کار کنید، به دام افتاده اید. برای عروسی دختر عمه باید عکاسی کنید. با خودتان در باره کیفیت کارتان صادق باشید. همچنین با عروس و داماد. بهترین راه برای ورود به این کار، شروع کار با عکاس دوم بودن است. این کار باعث میشود تجربیات زیادی کسب کنید و در اولین عروسیتان، با اعتماد به نفس و همچنین توانایی کامل حضور پیدا کنید.

ادیت کردن

ادیت هایتان را ساده نگه دارید به این معنی که عکس های شما درنهایت تست یک زمان بوده اند. شما نمیتوانید یک عکس افتضاح را خوب کنید هر چقدر هم که برای آن عکس زحمت کشیده باشید. این بهترین راه است که به یک رنگ و یک استایل سیاه سفید بسنده کنید. در این صورت عکس هایتان یکدست بوده و سبک شما قابل شناسایی تر خواهد بود. سعی کنید از آخرین عکس های پرطرفدار و فشن شو ها دوری کنید و هدفتان این باشد که یک نگاه کلاسیک که گزینشی از زمان است، داشته باشید.

تجهیزات

پاهای خوشحال، عکاس خوشحال

اولین چیزی نیست که هنگام خواندن نکاتی برای عکاسی عروسی به ذهنتان میرسد؟ اما کفش و جوراب مناسب میتواند زندگی یک عکاس عروسی را نجات دهد. گوش کنید! شما قرار است در حین یک مراسم عروسی بسیار زیاد راه بروید، بدویید و بپرید. یک کفش راحت بپوشید و یک جفت همراهتان داشته باشید تا اگر قبلی خیس شد یکی دیگر همراه داشته باشید. و هیچ چیز مانند پوشیدن یک جفت جوراب نو نیست، پس تعدادی همراهتان داشته باشید.

انسان ها همیشه به قیچی نیاز دارند

سوال اول در هر مراسم عروسی این است که ” کسی قیچی دارد؟”. خب احتمالا نه. ولی یک راه هست. اگر جدا کردن یک تگ از لباس باشد یا یک ناخن شکسته، شما میتوانید با آمادگیتان در عروسی دوست پیدا کنید.

یک ملحفه ی قدیمی با خود بیاورید . . . . .

چی! من درست شنیدم که شما این را پرسیدید. خب میخواهید عروس در یک زمین خیس و گلی بایستد؟ پس یک ملحفه ی سفید با خود بیاورید. بعضی عروس ها نسبت به بقیه بر روی نو ماندن لباس هایشان حساس تر هستند. در هر صورت اگر راهکاری برای تمیز نگه داشتن آن داشته باشید آن ها بیشتر متمایل به اکتشاف میشوند. این ملحفه ها می توانند به راحتی زیر لباس مخفی شوند و هیچ کس هم متوجه وجود آن ها نشود. و به راحتی میتواند هگامی که عروس و داماد میخواهند روی یک نیمکت یا دیوار بنشینند استفاده شود بدون این که لباسشان خاکی شود. هیچ کس لباس خاکی نمیخواهد.

کمک های اولیه

همانطور که سفرتان برای تبدیل شدن به یک عکاس عروسی را یاد میگیرید متوجه خواهید شد که چیز های کوچک گاهی بسیار مفید خواهند بود. همراه داشتن و گذاشتن موارد زیر در ماشینتان برای مواقع اضطراری توصیه می شود.

  • یک چتر سفید برای مواقعی که باران میگیرد
  • آویز چوبی برای لباس
  • ایبوبروفن
  • نوار چسب
  • اسپری دفع حشرات ( عروس و داماد برای این عاشقتان میشوند)
  • مرهم ( مردم در روز عروسی امکان سوختگی دارند، یک قانون است!)
  • نوشیدنی انرژی زا
  • خوراکی های انرژی زا

یک سه پایه بیاورید

آوردن یک سه پایه نکته ی خیلی مهمی برای عکاسی عروسی نیست، ولی به حرف من گوش کنید. من نمیگویم که در کل عروسی از آن استفاده کنید. در هر حال، هر موقع بخواهید در شب خلاقیت به خرج دهید، سه پایه یک الزام است. شما میتوانید همه حالات نوری و حتی ستاره ها را در تاریکی شب ثبت کنید. از سرعت شاتر پایین استفاده کنید و زوج را با نور فلش نوردهی کنید.

غذاها، غذاهای باشکوه و سوسی های داغ با خردل!

بعضی غذا خوری ها دوست داشتنی اند. اما بعضی ها هر کاری که ممکن است را میکنند تا به شما غذا نرسد، با توجه به این که عروس و داماد بابت آن پول داده اند. همیشه خوب است که یک برنامه ی دوم برای غذا داشته باشید. همیشه کمی چیپس، شکلات، نوشیدنی انرژی زا و یا هر خوراکی ای در ماشینتان داشته باشید. یک عروسی انرژی و آب زیادی احتیاج دارد تا از خستگی و خماری فردای عروسی جلوگیری کنید. (بله خماریِ بعد از عروسی واقعی است!)

عکس های گروهی

کمی آن را مخلوط کنید

سعی کنید در عکسهای عروسی با گرفتن چند عکس خانوادگی تنوع ایجاد کنید. با لنز باز عکاسی کنید تا افراد را تمام قد با لباسهایشان ثبت کنید. کمی نزدیک شوید و از آن ها بخواهید با هم صحبت کنند ( این کار احتمالا واکنش های خنده در آن ها ایجاد میکند). از این که زوج عکس های مختلفی را برای آلبوم و انتشار در فیسبوکشان انتخاب کنند جلوگیری نکنید و بگذارید آن ها در انتخاب عکس های گروهیشان راحت باشند.

عروس و خواهر برادر هایش، داماد و خواهر برادر هایش

اگر این افراد در مراسم حضور داشته باشند شانس آورده اید زیرا میتوانید عکس هایی با تعامل با آن ها بگیرید. مادر پدر ها عاشق دیدن عکس های فرزندانشان کنار یکدیگر اند، پس توجه ویژه ای به ثبت این افراد در کنار هم داشته باشید.

عکس های خانوادگی بدون استرس

اگر عروس و داماد از شما عکس های خانوادگی خواستند، به آن ها توضیح دهید که این اتفاق چگونه پیش خواهد رفت. مثلا برای آن ها توضیح دهید که اول از خانواده ی عروس شروع میکنید. در اخر از خانواده ی عروس میخواهید که انجا را ترک کنند و از خانواده ی داماد عکاسی میکنید. اگر همه بدانند چه اتفاقی رخ میدهد، کل برنامه برای شما و مهمان ها بدون اضطراب خواهد بود.

افراد مسن خانواده

زوج ها قدردان عکس هایی با افراد مسن خانواده مثل پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها خواهند بود. این ها عکس هایی خواهند بود که توسط خانواده ها نگه داری میشوند وبه نسل های بعد منتقل میشوند.

اندازه اهمیت دارد . . .

کم تعداد نگه داشتن افراد در عکس های گروهی در نهایت نتیجه ی بهتری خواهند داشت. بین ۵ الی ۱۰ نفر در هر عکس ایده آل است. بیشتر از آن تشخیص چهره ها و احساساتشان در عکس ها سخت خواهد بود.

شات لیست عکس های عروسی

اگر نکات ما را از ابتدا دنبال کرده باشید، از قبل درباره ی عکس های گروهی با عروس و داماد صحبت خواهید کرد. این ها را بهتر است روی یک کاغذ لیست کنید. داشتن پرینتی از آن به این معناست که یک کپی دست شما خواه بود و یک کپی دست کسی که مسیول هماهنگی با افراد است. به این روش میتوانید کنار اسمشان تیک بزنید و با لیستتان پیش بروید.

پلک زدن پلک زن ها

تعداد زیادی عکس در حین عکس برداری گروهی ثبت کنید. این کار از داشتن تعداد زیادی عکس از افراد با چشمان بسته جلوگیری میکند.

اخرین ترند های عکاسی را دنبال کنید

بلاگ های مخصوص عکاسی روش خوبی برای به روز نگه داشتن خودتان در جامعه عکاسان عروسی است. حتی اگر به دنبال نکته ها برای تازه کاران و یا توصیه هایی برای حرفه ای ها میگردید، همکاری ما با بهترین بلاگ های عکاسی محل خوبی برای شروع است.

نکات برجسته برای تازه کاران

ما باور داریم که آموزش های بدون محدودیت ما در بهترین نکات و ترفند ها به همه عکاسان، چه مبتدی و چه حرفه ای کمک خواهد کرد. ولی همانطور که گفته شد دو نکته ی کاربردی زیر برای عکاسانی که میخواهند اولین عروسیشان را عکاسی کنند، بسیار کارآمد خواهد بود.

آرام بمانید

آرام بودن در هر موقعیتی میتواند کمک کند که عکس های بهتری ثبت کنید، زیرا عروس، داماد و مهمانان نیز احساس ارامش میکنند. اگر در یک عروسی معمولی فاجعه ای رخ داد و رو به گسترش بود، نترسید. آرام باشید و به راهی ساده که موثر باشد فکر کنید.

لذت ببرید

در پایانِ داستان، عکاسی عروسی بسیار لذت بخش است. اگر از روزتان لذت ببرید، این در عکسهایتان نیز بروز پیدا میکند زیرا همه شاد و خوشحال خواهند بود. لبخند بزنید، این یک عروسی است!

نکته های عکاسی عروسی از حرفه ای ها

لائورا باب

لائورا باب از عکاسی باب، یک عکاس برنده ی جایزه است. او بین Bath و لندن قرار دارد ولی در سرتاسر انگلیس و خارج از آن نیز عکاسی کرده است. رویکرد او مستند است ولی در عین حال بازیگوش و عمیقا واقعی است. او عاشق این است که هر مراسم را با خلاقیت عکاسی کند تا هر عکس خاص و تک باشد. مهم ترین نکته ی او برای عکاسی عروسی در باره نور است و این بخش از مقاله ی “اهمیت نور و برنامه ریزی عکاسی ” انتخاب شده است.
“وقتی با افتخار به زوجم گفتم اپلیکیشنی بر روی آیفون خود دارم که ساعت طلایی را به من خبر میدهد، معمولا به من میخندند، ولی این میتواند جادویی باشد که نور درست را بگیرید. بخاطر این که هوا در انگلستان بسیار متغیر است و بسیاری از عروسی های شهری را عکاسی مکینم که ساختمانهایش جلوی نور خورشید را گرفته اند، وقتی نور زیبای ساعت طلایی را میبینم تمینوانم جلوی خودم را بگیرم و هیجان زده میشوم. اگر بتوانید برای ۱۵ دقیقه عکاسی پرتره قبل از غروب افتاب برنامه ریزی کنید خیلی بهتر از این است که هوا نقش خودش را بازی کند. “

دن او دی Dan O Day

دن او دی Dan O Day جزو بهترین عکاسان عروسی در جهان است. وقتی عکس های او را نگاه میکنید، پر از انرژی و زندگی است و هنگامی که آن ها را در کنار هم نگاه میکنید، تمام قصه ی روز عروسی را بیان میکنند. ما نکاتی از عکاسی عروسی و ابزاری را که Dan  از آن ها استفاده میکند را در مصاحبه ای که با Shot Kit  انجام داده است پیدا کردیم که او دوست دارد همه چیز ساده باشد.
“هنگام عکاسی از یک عروسی، من دوست دارم تا تجهیزات عکاسیم را در ساده ترین حالت نگه دارم. به این نتیجه رسیدم که تجهیزات زیاد، بیشتر باعث سردرگمی در کار می شود و بیشتر وقت من را میگیرد. معمولا من با دو بدنه ی دوربین و دو لنز ( Canon 50mm f1/2L . Canon 24mm f1. 4L )  و یک کیف پلیکان پر از مموری کارت در کیفم کار میکنم. من یک موتور گریپ دیگه هم برای مواقع اضطراری دارم ولی آن خیلی زیاد است.
همانطور که میبیند شما به وسایل زیادی برای عکاسی خوب شدن احتیاج ندارید. گاهی وقت ها سادگی بهتر از حواس پرتی و کند شدن است و مشکلات بیشتر حل میشوند. این کار باعث تولید خلاقیت بیشتری میشود که در کار های همیشه عالیِ Dan ببینید.

عکاسی عروسی هافنلاین Hafenliebe

هافنلاین Hafenliebe یک عکاس عروسی است که در بندر شهر هامبورگ آلمان زندگی می کند. او عاشق عکاسی عروسی های صمیمی، عروسی های از سر سرنوشت و تقدیر است. جسی و جورن Jessy و Bjorn در یک مصاحبه با هافنلاین چند نکته مهم استخراج کرده اند و آن را در  Looks Like Film  منتشر کرده اند.
“به عکس نگاه کنید، درباره ی عکاسی حرف بزنید و مطالعه کنید ولی بیشتر و بیشتر از همه آن ها، عکس بیندازید، عکس بیندازید و عکس بیندازید. ما این را مانند شبکه سازی با دیگر عکاسان نیز میدانیم ولی نکته مهم فقط شبکه سازی نیست، بلکه باید به کار آن شخص دیگر نیز علاقه مند باشید. بیشتر مواقع این علاقه یک طرفه است و برای آن شخص در ارتباط با شما بودن خیلی اهمیت ندارد. بسیار مهم است که فقط برای مشتری عکاسی نکنید بلکه برای خودتان نیز عکاسی کنید و مشتری خوب با شما همراه خواهد شد و باعث میشود صدای شما شنیده شود. برای خودتان عکاسی کنید و بابتش پول دریافت کنید.

گابه مک کاین توک Gabe McClintock

به نقل از جانبوگ این عکاس یکی از بهترین عکاسان دنیاست. در یک پرسش و پاسخ با Junebug نکات خوبی در باره ی عکاسی عروسی گفته است و میگوید چگونه رویکردش برای عکاسی پرتره از عروس و داماد را انتخاب میکند:
“بهترین کاری که میتوانید برای عروس و داماد می توانید انجام دهید این است که بگذارید اولش کمی معذب باشند. من فکر میکنم بیشتر مشتری های ما با دیدن این ژست ها و لحظه ها فکر میکنند هرگز میتوانند مانند آن ها باشندو اینطور به نظر برسند. ولی چیزی که آن ها فراموش میکند این است که رسیدن به این موضوع زمان بر است. آنها عکس های معذب یا غیر متعارف بعد یا قبل عکسهایی که انتخاب کرده ایم با آن ها به اشتراک بگذاریم را ندیده اند”
” من همیشه زوجم را در محلی که میخواهم میگذارم و ژست آن ها را مشخص میکنم ولی همیشه با آنها میگویم که این تنها یک نقطه ی شروع است و اجازه میدهم آن ها ژست را برای خودشان کنند. یادآوری میکنم که آن ها مانکن نیستند و میتوانند تکان بخورند. همچنین در تمام عکس هایی که منتشر میکنم زوج در حال ارتباط با یکدیگر اند: یا با هم اند یا دست یکدیگر را گرفته اند. و بیشتر توسط زوج هایی استخدام میشوم که با خودشان  شریکشان راحت هستند واحساس خجالت نمیکنند. “

جوناس پترسون Jonas Peterson

جوناس پترسون مدت هاست که عکاس عروسی است. با گشتن در وبلاگش از سال ۲۰۰۸ تا کنون میتوان متوجه شد چرا در این صنعت بسیار مورد احترام است. ما احساس میکنیم در کار او همه چیز داستان گونه است. ما این نکته را از مصاpبه ای که با Norwegian Wedding Blog  انجام داده است، پیدا کردیم که میگوید:
” من به فردیت و رابطه ی افراد ایمان دارم. هر کسی تفاوت را دوست دارد و داستان هرشخصی لایق گفته شدن است. من تلاش میکنم داستانی که میبینم را تعریف کنم، و هیچ چیز را غیر واقعی نکنم بلکه زیبایی هرکسی را ببینم و داستانم را اینگونه ثبت کنم. ” او بعدا ادامه میدهد ” من عکاسی عروسی را شروع کردم زیرا فکر میکردم عکاسی عروسی افتضاح است، من میخواستم ببینم ایا میتوانم این کار را متفاوت انجام دهم. و این همواره راهنمای راه من بوده است. وقتی واژه ی “سبک من” گسترش پیدا میکند بیشتر و بیشتر به سمت نرمال بودن میرود، ولی دنیا جای بزرگیست و فرهنگ ها متفاوت اند. من همیشه کنار می آیم ولی به آنچه ایمان دارم صادق میمانم. “

گاندیس گوسیک Candice Cusic

گاندیس گوسیک Candice Cusic یک عکاس عروسی و خانوادگی در شیکاگو است. او اعتقاد دارد بهترین عکس ها در لحظه ایجاد میشوند و به هزاران عکس که زوج در آن به دوربین لبخند میزنند احتیاجی ندارید. در یک مصاحبه ی صوتی که اخیرا با Nine Dots انجام داده است نکاتی در باره ی عکاسی عروسی میگوید و در جواب این سوال که ایا باور دارد برای همه کار وجود دارد، میگوید:
“تا زمانی که قابل اعتماد و خودتان هستید، برایتان کار پیدا میشود. اگر شما  عکس میگیرید و سعی میکنید کار دیگران را کپی کنید و راه و سبک خودتان را ندارید، کار سختی برای پر کردن زمانتان دارید. “

پرانجال کومارPranjal Kumar

هدف CandidShutters  زیبا ثبت کردن همه چیز است. آن ها یک تیم پرشور از عکاسان عروسی و سینما گران هستند که عاشق ثبت و پخش زیبا ترین احساسات هستند. آنها در هند زندگی می کنند و این خیلی خوب است که از فرهنگ های مختلف و تفاوت در اولویت های آنها بشنویم.
“خودتان باشید. کسی نباید سعی کند کار دیگری را کپی و تکرار کند، بلکه باید سبک خودشان را خلق کنند و سعی کنند برای آن در قبال افراد حرفه ای اطرافشان  ارزش ایجاد کنند. این رقابتِ فزاینده بر شغل کسی تاثیر نخواهد گذاشت. برندیگ خوب هم از جنبه هایی بسیار مهم است. پس خلق سبک شخصی و گسترش شغلتان در حیطه ی همان سبک، کلید نجات و رشدِ هر عکاس عروسی ای است. “

کریسمان استودیو Chrisman Studios

کریسمان استودیو Chrisman Studios یک بوتیک متشکل از ۴ عکاس عروسی و یک فیلمبردار است که به طور ویژه در تولید عکس و فیلم های مستند خلاقانه ی عروسی فعالیت میکنند. بن کریسمان Ben Chrisman این نکته را در یک مصاحبه با A Photographers Guide to Body Language میگوید:
“من همیشه به زوج هایم چند چیز را میگویم. ۱ من با هر دو دستم کار میکنم (داماد) ۲ اگر او را میبوسی، واقعا او را ببوس زیرا در این لحظه میگوید که واقعی است یا غیر واقعی. ۳ هیچ قانونی وجود ندارد و ما میتوانیم هر کاری میخواهیم انجام دهیم، پس فقط لذت ببرید، یادتان باشد که لبخند بزنید و همه چیز عالی خواهد شد”

فورجد Forged in the North

گروه فورجد Forged in the North یک تیم عکاسی در بروکلینِ نیویورک است. هر نکته ای ازاین افراد ارزش امتحان کردن را دارد و ما این را از مصاحبه ای از Photography Magazine پیدا کردیم که میگویند:
“انگیزه باید دقیقا همانجا باشد. بیشتر از آن شما باید واقعا آن را بخواهید. مخصوصا در شروع. به مسیرتان ادامه دهید و عکس های رایگان بگیرید. نه هر عکسی، بلکه عکسی که ارزش نشان دادن به عنوان نمونه کار را داشته باشد. کنترل استایل را داشته باشید و خلاقانه آن را هدایت کنید و آن را مال خودتان کنید. اشتباهاتتان را بپذیرید و از آن ها درس بگیرید. و در اخر، فقط بهترین کار هایتان را نشان دهید. شما توسط بدترین عکس هایتان قضاوت خواهید شد.

دیان هاول Dylan Howell

دیان هاول Dylan Howell یک عکاس عروسی در پورتلند است. تمرکز او بر روی بیان داستان های پرماجرای عاشقانه در سرتاسر جهان است. هدف او ایجاد بالانسی میان زیبایی طبیعت و احساسات واقعی در هر فریم است. بزرگترین ترفند های او:
“بیشتر عکس بگیرید و از خودتان بپرسیدکه آیا این آنچه در بیرون از دوربینتان است را تحویل میدهد یا نه، با دوربینتان عکاسی کنید، فیلم برداری کنید وعکس بگیرید و به عکس ها و فیلم های زیادی نگاه کنید. “

آرون استوری Aaron Storry

آرون استوری Aaron Storry  عکاس برنده ی جوایز زیاد و معروف جهانی است. جدا از دوربین هایی که همرا خود میبرد، لیست زیر وسایلی است که او همواره برای عکاسی عروسی همراه خود میبرد که در مصاحبه ای با WedInspire انجام داده است به آن ها اشاره کرده است:

  • حداقل ۸ باتری یدکی برای فلاش
  • پرتاب کننده ی موشک
  • سه پایه (برای پرتره های با شاتر پایین)
  • ۲ باتری برای دوربین و یک شارژر
  • کاور باران زمان بارندگی
  • چاقو های جیبی سوئیسی (وسیله ای پر کاربرد برای همه چیز، از وسایل تا خراب شدن لباس)
  • تعدادی فندک ( خیلی خوب برای تولید جرقه ها)
  • یک پانچو
  • نور رشته ای
  • کیف مدیریت کابل ها
  • پاوربانک موبایل
  • قلم لنز برای نظافت سطح لنز ها

به سایر عکاسان کمک کنید

عکاسی عروسی

به اشتراک گذاشتن مراقبت کردن است

به اشتراک گذاشتن تجربیات و آموخته های عکاسی باعث کشف راهکارهای جدید و رونق گرفتن این حرفه می شود. از آنجایی که سیاست های هنری  و آموزشی مجموعه دیدنگار گسترش دانش عکاسی می باشد، از شما می خواهیم تا ضمن اشتراک گذاشتن این مقاله در وب سایت خود و یا در صفحه فیس بوک خود؛ در صورتی که سوال یا تجربه ای در این زمینه دارید با ما مطرح نمایید.

 

⭐️ مشاهده فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار ⭐️

 

دیدگاهی در مورد “عکاسی عروسی | ۱۰۱ فوت و فن شگفت انگیز عکاسی عروسی

  1. نرگس گفت:

    خیلی متنش طولانی بود کاشکی متنش خلاصه تر بود اما خوب بود مرسی تشکر ❤

  2. aida گفت:

    هرچقدر بگم عالی بود کم گفتم خیلی مطالبتون کامل و مفید بود و خیلی بهم کمک کرد واقعا ازتون ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.