نمایش قدرت DSLR در برابر گوشی‌های هوشمند در فلیکر ( Flickr )

نمایش قدرت دوربین های DSLR در برابر دوربین های گوشی های هوشمند در ثبت تصاویر در فلیکر

عکس‌ها و تصاویر آپلود شده توسط گوشی‌های هوشمند در سایت فلیکر ( Flickr ) در سال ۲۰۱۷ نسبت به تصاویر دوربین های DSLR برتری داشتند. برای پی بردن به جایگاه این دوربین‌ها در لیست فلیکر و رقابت هیجان انگیز دوربین های DSLR و گوشی های هوشمند آیفون و این که کدام یک از دوربین های کانن و نیکون رتبه‌ی بهتری در لیست عکس‌های آپلود شده در سایت فلیکر دارند؛ پیشنهاد می کنم مطلب زیر را مطالعه کنید.

گوشی های هوشمند آیفون ( iPhone ) هرساله در لیست دستگاه های برتر سایت فلیکر ( Flickr ) بالا‌ترین جایگاه را پیدا می‌کنند؛ آیفون با ۵۴ دستگاه برتر در میان ۱۰۰ دستگاه سایت فلیکر در سال ۲۰۱۷ در صدر لیست قرار گرفته است؛ همان گونه که گوشی‌های آیفون هرساله در لیست ۱۰ دستگاه برتر سایت‌های زیاد دیگری قرار می‌گیرند.
( Flickr ) یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های اشتراک گذاری تصویر و ویدئو ،خدمات وب و جوامع آنلاین است که توسط شرکت ludicorp در سال ۲۰۰۴ ایجاد شد و درسال ۲۰۰۵ توسط یاهو خریداری شد. این سایت به مرور به یک شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس تبدیل شده است که می توان در آن عکس های خود را به اشتراک گذاشت.
سایت فلیکر در پایان هر سال با تجزیه و تحلیل داده های خود، آمار و ارقامی را منتشر می‌کند که نشان می‌دهند کدام دوربین ها در میان کاربران محبوب هستند.از همه‌ی این‌ها مهم‌تر این که این آمار و ارقام، عکس های برتر سال ۲۰۱۷ سایت فلیکر را مشخص می کند.
مرور گزارش های سال ۲۰۱۷ ( Flickr ) نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند آیفون یک بار دیگر به عنوان دستگاه منتخب و محبوب در میان کاربران سایت فلیکر انتخاب شدند و استفاده از گوشی‌های هوشمند آیفون در گرفتن این عکس‌های برتر از ۴۸ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۵۰ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.
نکته‌ی جالب و قابل توجه این است که فقط گوشی‌های هوشمند آیفون نیستند که در رتبه‌ی صد دستگاه برتر سال ۲۰۱۷ سایت فلیکر برای تصاویر ثبت شده قرار گرفته اند؛ در اینجا نیز مانند همیشه دوربین های DSLR قدرت خود را به نمایش گذاشته اند. در واقع، ۳۳ درصد از عکس ها و تصاویر آپلود شده در سال ۲۰۱۷ در سایت فلیکر با استفاده از دوربین های DSLR گرفته شده اند؛ این درحالی است که DSLR ها در سال ۲۰۱۶، ۲۵ درصد مورد استفاده قرار گرفته اند. به گونه ای کاملا قابل پیش بینی، استفاده از دوربین های کامپکت ( compact camera ) کوچک برای ثبت تصاویر در فلیکر از ۲۱ درصد در سال ۲۰۱۶ به مقدار ناچیز ۱۲ درصد در سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است.
دوربین های بدون آینه ( mirrorless  camera ) تنها دوربین‌هایی بودند که آمار عکس‌های گرفته شده و آپلودی در سایت فلیکر توسط آن ها ثابت باقی‌مانده است و فقط ۴ درصد از آپلودها را در هر دوسال  ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ داشته اند.
در بررسی‌های  سال ۲۰۱۷ این سایت ، ۹ دستگاه از ۱۰ دستگاه برتر، مدل‌های آیفون بودند؛ با این وجود دوربین کانن ۵D Mark III توانست رکورد گوشی‌های هوشمند آیفون را بشکند و رتبه نهم را به خود اختصاص دهد. کانن( canon ) در مجموع دومین و بزرگ‌ترین برند در فلیکر در سال جاری بود که ۲۳ درصد از ۱۰۰ دستگاه برتر را تشکیل می دهد. نیکون ( Nikon ) با ۱۸ درصد در رتبه سوم قرار گرفت.
دوربین عکاسی حرفه ای کانن Canon EOS ۵D Mark III Kit ۲۴-۱۰۵
دوربین عکاسی حرفه ای کانن Canon EOS ۵D Mark III Body

 

⭐️ مشاهده فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار  ⭐️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.