بهترین دوربین عکاسی ورزشی و اکشن

بهترین دوربین ورزشی

راهنمای خرید بهترین دوربین ورزشی

آیا عاشق سرعت هستید؟ زوم کردن را دوست دارید؟ یا می خواهید عکس های ورزشی زیبا از بازی فوتبال کودک خود بگیرید.
خوشبختانه، تعداد زیادی دوربین در بازار وجود دارد که به شما کمک می کند تا این نوع عکس ها را بگیرید. در حقیقت، تمام دوربین های موجود در این راهنمای خرید برای عکاسی ورزشی مناسب هستند.

آنچه در این مطلب می خوانید ... پنهان کردن

بهترین دوربین ورزشی – انتخاب ما: نیکون D5

 نیکون D5

بهترین دوربین ورزشی

D5 برای عکاسی ورزشی تقریبا بی نظیر است. این دوربین دارای اتوفوکوس و عملکرد ردیابی فوکوس تا حداکثر ۱۲ فریم در ثانیه است و بافر آن تقریبا نامحدود است، یعنی همینطور مدام، با حفظ فوکوس فوق العاده، بدون توقف عکاسی میکند.
از میان همه دوربین ها در این راهنما، تنها دوربین کنون EOS 1D X Mark II می تواند با کیفیت ساخت D5 و آب بندی آن رقابت کند. همین امر برای ارگونومی نیز صدق میکند:
تنها این دو دوربین، برای در دست گرفتن عمودی و استفاده از شاتر دوم طراحی شده اند. گریپ این دو دوربین همچنین باعث شده فضای کافی برای باتری با ظرفیت قابل ملاحظه ای ایجاد شود. D5 یکی از قابل تنظیم ترین دوربین هایی است که ما تا کنون آزمایش کرده ایم.
اگر شما یک عکاس ورزشی هستید که به حداکثر فضای کارت و / یا ویرایش / انتقال به JPEG نیاز دارید، این دوربین مناسب شماست:
رنگ و کیفیت JPEG و همینطور برای فایلهای Raw این دوربین بسیار خوب است (هر چند دامنه دینامیک آنها در مقایسه با سایر دوربین های فول فریم DSLR نیکون محدود است). در نهایت، این دوربین حتی می تواند فیلم ۴K با کیفیتی ضبط کند.

انتخاب دیگر ما: نیکون D500 _ بهترین دوربین ورزشی

نیکون D500

بهترین دوربین ورزشی

نیکون D500 اساسا یک D5 کوچک است ؛ با یک سنسور APS-C و بدون دسته عمودی است.
به جای یک سنسور فول فریم، D500 از سنسور ۲۰٫۹ مگاپیکسلی APS-C با کیفیت عالی تصویر JPEG و Raw استفاده می کند. قابلیت های سیستم اتوفوکوس و ردیابی سوژه این دوربین از D5 گرفته شده است. عملکرد عکسبرداری پشت سر هم در ۱۰ فریم در ثانیه انجام میشود که خیلی سریع است. همچنین می تواند فیلم ۴K با کیفیت تولید کند.
کیفیت ساخت D500، در سطح D5 نیست، اما هنوز هم کیفیت ساختش خیلی خوب است. دوربین در شرایط سخت، مقاوم است. دوربین D500 بهترین دوربین APS-C است که ما تا به حال آزمایش کرده ایم.
ما هنگام انتخاب دوربین برتر، همه دوربینها را در نظر گرفته ایم. حتی اگر نیکون D5 و D500 برای ورزش و اکشن شمارا متقاعد نکرده اند همه دوربینهای موجود در فهرست و نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی کنید.
برای خرید دوربین نیکون D500 کلیک کنید.
حالا پس از این مقدمه یک نگاهی به فهرست این دوربینها می اندازیم:

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

بهترین دوربین‌ عکاسی از طبیعت سال 2017

انتخاب ما: نیکون D5 _ بهترین دوربین ورزشی

نیکون D5

بهترین دوربین ورزشی

سنسور CMOS فول فریم ۲۰ مگاپیکسلی – سیستم اتوفوکوس ۱۵۳ نقطه ای – کیفیت ساخت حرفه ای

نقاط قوت

عکس برداری با سرعت بالا
سیستم اتو فوکوس بسیار عالی با ردیابی سوژه عالی
ساخت فوق العاده محکم  و خوش دست

نقاط ضعف

تعداد نسبتا کم پیکسل
دامنه دینامیکی Raw به پای سایر دوربین های DSLR فول فریم نیکون نمیرسد
ویدیو ۴K با کراپ ۱٫۵ ضبط میشود
D5 دوربین DSLR پرچمدار فعلی نیکون است و اصل آن به دهه ۱۹۵۰ باز می گردد. با وجود تداوم نسل آن، D5 قدیمی نیست و دارای یک سیستم اوتوفوکوس تشخیص اخلاف فاز عالی و عکاسی پیاپی با سرعت ۱۴ فریم در ثانیه است. D5 برای داشتن تدوام عکاسی پیاپی،  سرعت و حساسیت شمارش پیکسل را پایین آورده و برای استفاده حرفه ای در محیط های سخت طراحی شده است.
D5 با دوربین هایی مانند نیکون D850 یا کنون EOS 5D Mark IV از نظر رزولوشن نمی تواند رقابت کند، ولی یکی از مقاوم ترین مدل های بازار است که طولانی ترین عمر باتری را دارد (رتبه ۳۷۸۰ عکس در هر شارژ یکی از ویژگای های محافظه کارانه CIPA است) و سال ها میتواند کاربر را راضی نگه دارد. همانطور که انتظار می رود، این  دوربین بزرگ و سنگین است. یک گریپ عمودی در بدنه D5 تعبیه شده است، که کار با دکمه های بزرگ و کنترل کامل دستی  به را حتی با دست های سرد یا مرطوب امکان پذیر می کند. D5 سومین پرچمدار DSLR نیکون به خاطر کنترل های عقبی روشن برای استفاده در نور کم است، و برای اولین بار یک صفحه نمایش عقب لمسی حساس را ارائه داده است. هر دو این ویژگی ها در برخی شرایط بسیار مفید خواهند بود.
D5 برای ضبط با سرعت بالا در شرایط مختلف غیر بهینه است.
شاید نقطه اصلی فروش D5 پیشرفته ترین سیستم اوتوفوکوس آن است. سیستم چند حالته ۱۵۳ نقطه ای (از جمله ۹۹ نقطه متقابل) این دوربین سریع و دقیق است و برای دوربین های حرفه ای بسیار مهم است و می تواند با مجموعه ای از عملکرد های سفارشی در میان طیف وسیعی از پارامترها تنظیم شود. در حالت اوتوفوکوس سه بعدی ردیابی، سیستم اوتوفوکوس با یک سنسور اندازه گیری RGB 180k پیکسلی کار می کند. در این حالت، دقت D5 بسیار حیرت انگیز است و تا اواخر سال ۲۰۱۷ چنین عملکردی از هیچ دوربینی در بازار مشاهده نشده بود.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

بهترین دوربین حرفه‌ای کانن برای عکاسان مبتدی

در زمینه کیفیت تصویر، دوربین D5 برای ضبط تصویر با سرعت بالا در شرایط سخت، مناسب است.JPEG ها در سراسر محدوده حساسیت ISO داخلی ۱۰۰ تا ۱۰۲،۴۰۰ عالی هستند و جزئیات زیادی در فایل های Raw وجود دارند. D5 در دامنه دینامیکی Raw نسبت به دوربین های دیگر فول فریم نیکون کم می آورد. این که آیا این موضوع برای شما مهم است یا نه،به نحوه و سوژه عکاسی شما بستگی دارد، اما برای مثال ما D5 را برای عکاسی از مناظری با کنتراست بالا پیشنهاد نمیدهیم. علاوه بر ضبط تصاویر با سرعت بالا، D5 ویدئو فول HD را با ۴K UHD به عنوان یک گزینه در حالت کراپ ارائه میدهد.
به طور کلی، دوربین D5 نیکون یک دوربین مقاوم است که تصاویر تقریبا عالی را در تقریبا هر موقعیتی ارائه می دهد، ولی رزولوشن یا دامنه دینامیکی DSLR ها را ندارد.

عکس های گرفته شده توسط دوربین نیکون D5 :

انتخاب ما: نیکون D500 _ بهترین دوربین ورزشی

نیکون D500

بهترین دوربین ورزشی

سنسور CMOS 20 مگاپیکسلی – سیستم اتوفوکوس ۱۵۳ نقطه ای – سرعت عکاسی پیاپی ۱۰ فریم در ثانیه

نقاط قوت

کیفیت تصویر Raw
فوکوس اتوماتیک و ردیابی سوژه حتی در ۱۰ فریم در ثانیه
کیفیت ویدئو ۴K عالی
اولین دوربین خودکار کالیبراسیون اوتوفوکوس در DSLR

نقاط ضعف

فاکتور برش انتخاب لنز را هنگام ضبط ویدیو ۴K محدود می کند
Snapbridge سیستم Wi-Fi نیاز به بهبود دارد
کنترل های ویدئویی  و اوتوفوکوس متوسط
D500 دوربین SLR دیجیتال با سنسور با کیفیت نیکون است. این دوربین دارای سنسور جدید  ۲۰٫۹ مگاپیکسلی CMOS، سیستم اوتوفوکوس حرفه ای این دوربین، عکاسی با سرعت ۱۰ فریم در ثانیه، و محفظه کارت حافظه دوگانه است.
D500 دارای اندازه متوسط است و درکنار داشتن یک انتخاب کننده جدید اوتوفوکوس، برای دارندگان هر گونه دوربین DSLR نیکون کاملا آشنا خواهد بود. بدنه آن سبک وزن است و در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم است. کنترل ها به صورت منطقی قرار گرفته اند، و نور پس زمینه بر روی چندین دکمه با جایگاه خوب قرار داده شده اند. D500 دارای یک منظره یاب نوری بزرگ و همچنین صفحه نمایش لمسی چرخشی است. همانند D5،  D500 نیز قابل تنظیم ترین دوربین DSLRاست که تا کنون دیده ایم.
۱۵۳ نقطه ای اوتوفوکوس تشخیص فاز و فوکوس مداوم در D500 از D5 نیکون گرفته شده است. ۹۹ سنسور متقاطع، اتوفوکوس را حتی در نور کم تضمین میکند. پوشش تصاویر تقریبا به لبه های کادر می رسد، که به سیستم اجازه رد گیری سوژه ها را در هر نقطه از کادر میدهد.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی برای سفر

برای کسانی که به دنبال SLR نیمه حرفه ای دیجیتال هستند، D500 نیکون بهترین انتخاب است.
D500 قادر به کیفیت تصویربرداری عالی است. JPEG ها دارای رنگ های دلپذیری هستند، هرچند با بزرگنمایی شعاعی، هاله ها در کنار لبه های کنتراست بالا قرار می گیرند و جزئیات دقیق از بین میروند. همچنین در ISO های بالا D500 کاهش نویزخوبی دارد، و جزئیات را حفظ میکند و در JPEG های خود اشباع شده است. کیفیت تصویر RAW یکی از بهترین ها در دامنه دینامیکی و نویز کم نور است.
شما می توانید ویدیو را در قطع های ۴K / UHD ضبط کنید، هر چند گرفتن یک فیلم ۲٫۲۵x بسیار دشوار است، به این معنی که لنز ۲۴ میلی متری شما معادل ۵۴ میلیمتر می شود. با این حال، علیرغم کیفیت ۴K این دوربین که رقابتی است، اما در نور کم پایین است. کیفیت فیلمبرداری در هنگام اتوفوکوس بهتر می شود، زیرا میکروفن های داخلی نویز را میگیرند.
به طور کلی، دوربین D500 نیکون یکی از بهترین دوربین های APS-C است که ما تا کنون آزمایش کرده ایم. نیکون از کیفیت تصویر گرفته تا عملکرد اوتوفوکوس و ارگونومی، یک کار استثنایی انجام داده است. بیشتر نقاط ضعف عمده آن مربوط به ویدیو است، و سیستم Snapbridge نسبتا عملکرد ساده، آهسته و متناقضی دارد که چندان خوب به نظر نمی رسد. با وجود این نقاط ضعف، برای کسانی که به دنبال SLR دیجیتال نیمه حرفه ای APS-C هستند، D500 نیکون بهترین گزینه است. عکاسان پرتره و مناسبت ها ممکن است نیاز به سرعت و ضد ضربه بودن داشته باشند که گل سر سبد APS-C نیکون این دوربین است، و البته اتوفوکوس سریع و دقیق، و همچنین کیفیت تصویر عالی D500 به این ارزش ها افزوده است.

عکس های گرفته شده توسط دوربین نیکون D500 :

کنون EOS-1D X Mark II _ بهترین دوربین ورزشی

کنون EOS-1D X Mark II

بهترین دوربین ورزشی

سنسور CMOS فول فریم ۲۰٫۲ مگاپیکسلی – سیستم اوتوفوکوس Dual Pixel – کیفیت ضبط  ۴K/60p

نقاط قوت

اوتوفوکوس  با عکاسی مداوم ۱۴ فریم در ثانیه
اوتوفوکوس Dual Pixel
کیفیت بالای ویدئوی ۴K

نقاط ضعف

بهینه سازی تنظیمات اوتوفوکوس نیاز به تجربه و تمرین دارد
ردیابی سوژه ناقص است
فیلم ۴K محدود به کدک Motion JPEG است
دوربین EOS-1D X Mark II- DSLR گل سرسبد کنون برای عکاسان حرفه ای است. یک نگاه سریع به پشینه سری دوربین های D1 گویای همه چیز است، اما این دوربین از جدیدترین فن آوری اوتوفوکوس Dual Pixel و ۴K ویدیوی کانن استفاده میکند.
در واقع، این دوربین تقریبا با نسخه قبلی خود یکسان است و دارای یک صفحه لمسی است. می توان از صفحه لمسی برای تنظیم نقطه اوتوفوکوس یا بزرگنمایی تصویر استفاده کرد. تعداد زیادی دکمه کاربردی سفارشی وجود دارد، اما تنظیمات دوربین محدود است و شما ممکن است قادر به تنظیم آنها به دلخواه خود نباشید.
کنن ۱DX markII از یک منظره یاب اپتیکال بهره میبرد؛ زمان خنک شدن نمایشگر هنگام ضبط بر روی کارت های CFast با یک بافر Raw، ۱۴ فریم در ثانیه را ذخیره می کند. سیستم اوتوفوکوس ۶۱ نقطه ای پوشش ۲۴ درصدی عمودی بیشتری نسبت به پردازنده خود ارائه می دهد و حسگر اندازه گیری ۳۶۰۰۰۰ پیکسلی RGB+IR دارای قابلیت ردیابی و تشخیص هوشمند سوژه را دارد، ولی در بعضی موارد فوکوس خود را بر روی سوژه از دست میدهد. اوتوفوکوس Dual Pixel نیز برای گرفتن عکس های فوق العاده و دقیق مخصوصا هنگام عکسبرداری با عمق میدان کم و ویدیوی متحرک به این دوربین اضافه شده است.
کانن وان دیب ایکس مارک ۲ یک دوربین مقاوم و قابل اعتماد است که در بسیاری از رویدادهای ورزشی در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد.
سنسور فول فریم ۲۰٫۲ مگاپیکسلی، با طراحی جدید  تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال را در تراشه انجام می دهد. در نتیجه، دامنه دینامیک Raw در ISO پایین آن نسبت به نسخه قبلی افزایش یافته است. عملکرد دوربین در ISO بالا خوب است، بخصوص اینکه معماری این دوربین Dual Pixel است.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی برای والدین

۱DX Mark II ویدیو های با کیفیتی را با رزولوشن DCI 4K / 60p با استفاده از سنسور ۴K و یک ضریب طولی کانونی ۱٫۳۴ برابر تولید می کند. ضبط ۴K به فرمت Motion JPEG محدود می شود و در نتیجه به نرخ بیت بالا (~ ۸۰۰ مگابیت در ثانیه) و کارت های CFast نیاز دارد. از دید مثبت Motion JPEG استخراج عکس ها را آسان کرده است. ردیابی سوژه در این دوربین به لطف تکنولوژی dual pixel، بسیار عالی است. دوربین دارای ابزارهای ویدئویی اساسی مانند تمرکز بالا، زبرا یا منحنی لاگ گاما است، و رنگ ها در خارج از دوربین زیبا هستند و سرعت فیلم با کیفیت بالا نیز در این دوربین پوشش داده میشود.
کنون۱DX یک دوربین مقاوم قابل اعتماد است که در بسیاری از رویدادهای ورزشی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین می تواند تصاویری با کیفیت بسیار بالا و ویدیو ۴K تولید کند، که مسلما بهترین سیستم اوتوفوکوس ویدیویی در بازار است.

عکس های گرفته شده توسط دوربین کنون EOS-1D X Mark II :

کانن EOS 7D Mark II _ بهترین دوربین ورزشی

کانن EOS 7D Mark II

بهترین دوربین ورزشی

سنسور APS-C CMOS24 مگاپیکسلی – اوتوفوکوس Dual Pixel – ویدئوی  ۱۰۸۰/۶۰p

نقاط قوت

اوتوفوکوس تصویر دقیق و قاطع
کیفیت تصویر خوب در نور کم
سرعت ۱۰ فریم در ثانیه
تشخیص نور برای نوردهی سازگار در نور مصنوعی

نقاط ضعف

بدون Wi-Fi داخلی
دامنه دینامیکی کمتر نسبت به رقبا
بدون اندازه گیری نقطه ای با نقاط اوتوفوکوس
iTR  ( شناسایی و تشخیص هوشمند و خودکار سوژه)  می تواند در قابلیت ردیابی سوژه مبتنی بر موقعیت است.
EOS 7D Mark II مجموعه ای از ویژگی های قدرتمند ارائه می دهد که باعث می شود این دوربین را برای عکاسان و فیلمبرداران پیشنهاد دهیم. این دوربین ویژگی های حرفه ای (و کیفیت ساخت) دوربین های کامپکت پرچمدار کنون را دارد و آنها را در یک بدنه سنسور کوچکتر و با قیمت پایین تر ارائه می دهد.
در مرکز این محصول با کیفیت DSLR APS-C یک سنسور ۲۰٫۲ مگاپیکسلی و اتوفوکوس Dual Pixel و دو پردازنده Digic 6 قرار دارد. این دوربین ضد آب است و دارای LCD سه اینچی، منظره یاب نوری بزرگ، محفظه کارت حافظه دوگانه و GPS داخلی است.
اوتوفوکوس این دوربین از طریق منظره یاب عالی است، و سنسور اندازه گیری دوربین به تشخیص چهره اولیه کمک میکند. سیستم اوتوفوکوس بر روی سوژه های نزدیک حتی در ۱۰ فریم در ثانیه فوکوس میکند ولی ردیابی سوژه در سراسر فریم، میتواند کم کیفیت باشد. نمای زنده اوتوفوکوس بسیار چشمگیر است، و سنسور تشخیص چهره و تشخیص سوژه را با اوتوفوکوس dual-pixel برای اوتوفوکوس سریع و هوشمند ترکیب میکند. ولی تمرکز مداوم در نمای زنده برای چند عکس وجود ندارد.
EOS 7D Mark II نقاط قوت نسخه قبلی را دارد و البته توانایی اوتوفوکوس ویدئو بسیار قوی است.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی برای مبتدیان

کیفیت تصویر EOS 7D Mark II با استفاده از رنگ های معمولی JPEG کنون عالی است. شارپ کردن عکسها در این دوربین خیلی با کیفیت نیست و حتی جزئیات را در ISO تلف می کند. JPEG ها می توانند تعادل بهتری بین کاهش نویز و حفظ جزئیات ایجاد کنند. سطوح نویز کم نور در Raw بسیار خوب است (البته بهترین نیست)، اما محدوده دینامیکی پایه ISO نسبت به سنسورهای APS-C مدرن تر که در تعدادی از رقبای  ۷DIIیافت می شوند، کیفیت کمتری دارد.
از لحاظ ویدئویی، قابلیت EOS 7D بسیار قوی است. تنظیم کیفیت حداکثر ۱۰۸۰/۶۰p و انتخاب طرح های فشرده دارد ولی کیفیت کلی دوربین فیلمبرداری، در میان همتایان آن، که برخی از آنها فیلم ۴K بسیار واضح تر را ارائه می دهد، به چشم نمی آید. اوتوفوکوس یا زبرا برای هدایت نوردهی در این دوربین وجود ندارد، اما اوتوفوکوس Dual Pixel هنگام ضبط قابل اعتماد است. در این دوربین فقط فقدان یک صفحه لمسی برای جایگزینی نقطه فوکوس اشاره ای این ویژگی را تضعیف می کند.
دوربین ۷DII بهترین دوربین APS-C کنون است و در عین حال ردیابی فوکوس و دامنه دینامیکی Raw این دوربین جزو بهترین نیستند. این ویژگی مسلما برای پرتره و عکاسی مناسبتی مهم نیست. کیفیت بالا، حداکثر سرعت تصویربرداری ۱۰ فریم در ثانیه و اوتوفوکوس ویدئو با کیفیت بالا هنوز این دوربین را بسیار جذاب میکند.
برای خرید دوربین کانن EOS 7D Mark II کلیک کنید.

عکس های گرفته شده توسط دوربین کانن EOS 7D Mark II :

دوربین نیکون D7500 _ بهترین دوربین ورزشی

دوربین نیکون  D7500

دوربین نیکون  D7500

سنسور  APS-C CMOS 20.9 مگاپیکسلی – سیستم اتوفوکوس۵۱ نقطه ای – ال سی دی لمسی  متحرک ۳٫۲ اینچی

نقاط قوت

– کیفیت عکس عالی
– نرخ عکاسی پیاپی سریع و بافر عمیق
–  ردگیری اتوفوکوس عالی از طریق منظره یاب
– یک DSLR سبک و جمع و جور در این رده

نقاط ضعف

– لنز های محدود در مواقع فیلمبرداری ۴K
– سیستم  Snapbridge Wi-Fi این دوربین نیاز به بهبود دارد
– اتوفوکوس ویدئوی متوسط
دوربین نیکون D7500 یک DSLR قابل و مناسب است که با سنسور CMOS 20.9 مگاپیکسلی خود عکس های باکیفیتی ایجاد میکند و بافر عالی و سیستم اتوفوکوس تحسین برانگیزی دارد.
این دوربین برای یک DSLR دو دیاله جمع و جور است ولی بزرکتر از خیلی از همتایان بدون آیینه خود است. نسبت به نسخه قبلی اش جای دست عمیق تر و محافظ بهتری دارد. صفحه لمسی چرخان این دوربین کار آمد است و برای فوکوس کردن، منو گردی و نمایش عکس مناسب است. اندازه منظره یاب نوری این دوربین خوب است و دارای یک سنسور چشمی است که وقتی درحال استفاده از دوربین هستید صفحه نمایش را خاموش میکند.
همچنین عملکرد اتوفوکوس ۵۱ نقطه ای این دوربین بسیار خوب است. به لطف سیستم فوکوس ۱۸۰k-pixel RGB ردگیری سوژه این دوربین بسیار  دقیق است. نرخ عکاسی پیاپی  این دوربین ۸ فریم در ثانیه است و عمق بافر ۵۰ Raw یا ۱۰۰+ JPEG به این معنی است که این دوربین مناسب عکاسی اکشن و ورزشی است.
به لطف سیستم فوکوس ۱۸۰k-pixel RGB ردگیری سوژه این دوربین بسیرا دقیق است.
کیفیت عکس این دوربین عالی است. رنگ های JPEG دلپسند هستند و در ISO های بالا کاهش نویز به خوبی انجام میشود. کیفیت عکس Raw به خاطر دامنه دینامیک و نویز نور کم مثال زندی است.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید دوربین عکاسی

D7500 میتواند ۴K/UHD ضبط کند ولی با یک عامل کراپ ۱٫۵x (که پیشگام دوربین هایی بامشخصه ۱٫۵x APS-C است) این دوربین را کاملا محدود میکند. کیفیت ۴K این دوربین در مقایسه با حریفانش یک سر و گردن بالاتر است. این دوربین همچنین قادر به ضبط ویدتوی تمام اچ دی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه است. اتو ایزو Auto ISO را میتوان در طول ضبط استفاده کرد. این دوربین همچنین دارای یک جک میکروفون توکار است (البته هدفون ندارد). اتوفوکوس در طول ضبط ویدئو خیلی کارآمد نیست، زیرا نویز و پرش دارد و گاه به گاه فوکوس میکند.
اگر به دنبال یک DSLR با قیمتی ارزانتر از ۱۵۰۰ دلار هستید D7500 انتخاب خوبی است. این دوربین به عنوان یکی از دوربین های APS-C  نیکون عملکردی فوق العاده، همراه با کنترل ها و شخصی سازی های بسیار زیاد ارائه میدهد که بسیاری از خواسته های عکاسان منظره را راضی نگه میدارد. البته دوربین های دیگری که ویدئوی ۴K میگیرند کیفیت اتوفوکوسشان از این دوربین بهتر است و محدودیت کروپ ندارند. در پایان D7500 برای یک عکاس مناظر ساکن و نیز برای عکاسانی که میتوانند از لنز های متنوع نیکون استفاده کنند، بهترین انتخاب است.
برای خرید دوربین نیکون D7500 کلیک کنید.

عکس های گرفته شده توسط دوربین نیکون D7500 :

المپیوس OM-DE-M1 II _ بهترین دوربین ورزشی

المپیوس OM-D E-M1 Mark II

بهترین دوربین ورزشی

سنسور ¾ CMOS 20 مگاپیکسلی – لرزشگیر ۵ محوره – سیستم اوتوفوکوس ترکیبی

نقاط قوت

سیستم پیشرفته اوتوفوکوس
عکساسی فوق العاده سریع انفجاری
لرزشگیر داخلی
ضبط ویدئو ۴K (UHD / Cinema)

نقاط ضعف

گران
کنترل ها خسته کننده و پیچیده هستند
OM-D E-M1 Mark II دوربین فوق العاده المپیوس (Olympus)، از بهترین دوربین های DSLR و انعطاف پذیر در بازار است. این دوربین دارای سنسور ۲۰ مگاپیکسل با اوتوفوکوس ترکیبی، سرعت عکس برداری تا ۶۰ فریم در ثانیه، تثبیت کننده تصویر توکار و ضبط ویدیوی ۴K است. همچنین حالت High Res Shot دارد که سنسور را برای تولید عکس های ۵۰ مگاپیکسل تغییر حالت می دهد، هر چند که این ویژگی فقط برای عکس های ثابت عمل میکند. بدنه آلیاژ منیزیم سبک آن در برابر ضربه و آب محفوظ است. دایال های کنترلی در پشت آن وجود دارد که می توانند سفارشی شوند. لرزشگیر داخلی ۵ محوره این دوربین، تکانش را تا ۵٫۵ توقف کاهش میدهد. E-M1 II دارای صفحه نمایش لمسی ۳ اینچی و یک منظره یاب الکترونیکی بزرگ، دو کارت حافظه ی SD و یک جک USB-C می باشد. E-M1 II احتمالا بهترین دوربین بدون آیینه این دسته بندی است.
Mark II دارای یک سیستم پیشرفته اوتوفوکوس برای تشخیص فاز سنسور ۱۲۱ نقطه ای است. این دوربین سرعت عکسبرداری با ۱۸ فریم در ثانیه با اوتوفوکوس مداوم دارد. برداشت ما در مورد این دوربین بسیار مثبت است؛ دوربین بلافاصله بر روی یک سوژه قفل می شود و حتی با سوژه به اطراف کادر حرکت می کند، اما گاهی اوقات روی پس زمینه فوکوس می کند. اگر از اوتوفوکوس مداوم استفاده نکنید، دوربین حتی در فایل Raw با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه کار می کند. یک حالت ضبط حرفه ای موجب صرفه جویی ۱۴ عکس قبل از فشار دادن دکمه انتشار شاتر می شود.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

بهترین لنز و دوربین مناسب عکاسی معماری

JPEG های Mark II رنگ و نوردهی خوبی دارند، هرچند کاهش نویز در تنظیمات ISO بالاتر کمی بی دقت انجام میشود. فایل های Raw بسیار دقیق هستند و عمق جزئیات زیادی دارند.
E-M1 II نه تنها برای عکس گفتن بلکه برای گرفتن فیلم های ویدئویی نیز بسیار مناسب است. این دوربین می تواند DCI و UHD 4K را با سرعت حداکثر ۲۳۷ مگابیت در ثانیه ضبط کند. این ویژگی تمرکز بالا، تنظیم صدای خوب، کنترل زمان کد و خروجی ۴: ۲: ۲ را در HDMI ارائه میدهد. به علاوه Mark II دارای میکروفن و هدفون است.
این دوربیم  از سنسور سه چهارم با تمرکز بر مزایای سنسورهای کوچکتر بهره میبرد: یعنی سرعت خواندن. این امر به اوتوفوکوس و کیفیت فیلم کمک می کند و همچنین سرعت عکسبرداری با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را فراهم می کند. یک بافر بزرگ، باتری بزرگتر و ساختار محکم و مقاوم E-M1 II را به یک دوربین پیشرو در المپیوس و یکی از قابل تنظیم ترین دوربین های بدون آیینه تبدیل کرده است.

عکس های گرفته شده توسط دوربین المپیوس OM-D E-M1 Mark II:

پاناسونیک لومیکس DC-G9 _ بهترین دوربین ورزشی

پاناسونیک لومیکس DC-G9

سنسور ¾ ۲۰ مگاپیکسلی – اوتوفوکوس با عکاسی پیاپی ۲۰ فریم در ثانیه – یک منظره یاب بزرگ الکترونیکی

نقاط قوت

کیفیت ساخت عالی
عکاسی پیاپی سریع
لرزشگیر داخلی فوق العاده
ضبط ویدئو ۴K

نقاط ضعف

کنترل های فراوان در ابتدا می تواند خسته کننده باشد
کاهش رزولوشن EVF زمانی که شاتر فشار داده میشود
لومیکس DC-G9 دوربین عکاسی پرچمدار پاناسونیک است که بسیار قابل اعتماد است. این دوربین از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی بهره میبرد که قادر است اوتو فوکوس اتوماتیک مداوم با سرعت ۲۰ فریم در ثانیه را تثبیت کند و بصورت ۴K ویدیو ضبط کند. این طراحی برای رقابت با SLR های دیجیتال APS-C بالاتر است، که یک بازار رقابتی تنگاتنگ با سایرین ایجاد کرده است.
G9 نسبتا سبک است، اما برای دوربین Micro ¾  بزرگ است. بدنه آلیاژ منیزیم آن مقاوم و خوش دست است. کنترل ها و رابط صفحه لمسی پاناسونیک یکی از بهترین ها است. سیستم لرزشگیر آن یکی از بهترین هایی است که تا به امروز مورد آزمایش قرار داده ایم. این دوربین دارای یک منظره یاب الکترونیکی تمام فریم   OLEDزیبا و جذاب است، هرچند که وضوح آن زمانی که شاتر فشار داده می شود کاهش می یابد. G9 همچنین دارای دو محفظه کارت حافظه SD با سرعت بالا و اتصال USB 3.1 است.
سیستم اوتوفوکوس Depth-from-Defocus دوربین یکی از بهترین سیستم های CDAF (سیستم فوکوس که از طریق حسگر عمل می کند) است و می توان به راحتی فوکوس بر (و حتی ردیابی) سوژه ای که از پس زمینه جدا شده است، را انجام داد (۲۰ فریم در ثانیه). تنها مشکل سیستم CDAF لرزش است که برای برخی از عکاسان ممکن است اذیت کننده باشد. دوربین همچنین می تواند در نور های بالا، و یا وجود چندین سوژه متحرک به مشکل بخورد. با قفل اوتوفوکوس G9 می توان تصاویر ساکن را تا ۶۰ فریم در ثانیه ضبط کرد و همچنین می توانید تصاویر را به صورت پیوسته بافر و تا ۵۰ فایل Raw را ضبط کرد، حتی قبل از اینکه شاتر را فشار داده باشید.
پاناسونیک G9 یکی از دوربین های بدنه بزرگ میکرو سه چهارم (Micro Four Thirds)در بازار است.
کیفیت تصویر JPEG نسبت به دوربین های قبلی پاناسونیک بهبود یافته است و کمترین میزان نویز زوم در ISO بالا و دقت رنگ بهتر را ارائه میدهد. وضوح فایل Raw در G9 با دوربین های ۲۰ مگاپیکسلی میکرو سه چهارم(Micro¾) برابری میکند. میزان نویز در سراسر محدوده ISO کاهش یافته است. حالت ۸۰ مگاپیکسلی با رزولوشن بالا، جزئیات قابل توجهی را به تصویر می کشد، هر چند که اشیاء متحرک لرزش ایجاد میکنند.
به عنوان یک دوربین متمرکز بر عکاسی، G9 کیفیت ویدئویی GH5 را ندارد، اما آن قدر ها هم بد نیست. این دوربین قابلیت ضبط UHD 4K / 60p و ضبط حرکت آهسته را در ۴K و Full HD دارد. مجموعه ای از ابزارهای ضبط معمولی مانند هشدارهای تمرکز و نوردهی، و پورت های هدفون و میکروفون به شما کمک می کند تا صدا را بهتر ضبط کنید.
پاناسونیک G9 یکی از دوربین های بدنه بزرگ میکرو سه چهارم در بازار است که کیفیت تصویر عالی،  کیفیت ساخت فوق العاده و ثبات بالایی دارد. حالت عکاسی انفجاری با اوتوفوکوس و سرعت ۲۰ فریم در ثانیه واقعا قابل ملاحظه است، و سرعت ۹ فریم در ثانیه آن با بافر تقریبا بی نهایت عالی است. ما این دوربین را با اکراه به کسانی توصیه میکنیم که تنها عکاسی ورزشی میکنند زیرا کاهش رزولوشن EVF در هنگام فوکوس اتقاف می اقتد، اما برای کسانی که به دنبال تصاویر و ویدئوهای با کیفیت بالا هستند، پاناسونیک G9 گزینه ای عالی است.

عکس های گرفته شده توسط دوربین پاناسونیک لومیکس DC-G9:

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

دوربین اینستکس مینی 9 یک فانتزی دوست داشتنی !

سونی آلفا Sony Alpha A7R III _ بهترین دوربین ورزشی 

بهترین دوربین ورزشی

بهترین دوربین ورزشی

سنسور فول فریم BSI CMOS 42.2 مگاپیسلی – اتوفوکوس ترکیبی ۳۹۹ نقطه ای – لنرزشگیر داخلی

نقاط قوت

کیفیت تصویر عالی
لرزش گیر داخلی
فیلمبرداری۴K فوق العاده
عمر باتری عالی

نقاط ضعف

زمان ذخیره بر روی کارت ها بسیار آهسته است.
قفل اتوفوکوس قابل اتکا نیست
دیدن ناحیه انتخاب شده اتوفوکوس دشوار است
سونی a7R III یک دوربین ۴۲٫۴ مگاپیکسلی فول فریم بدون آینه است که قادر به ضبط ۱۰ فریم در ثانیه است. در مقایسه با نسخه، دارای باتری بسیار بزرگتر، ارگونومی بهتر و سایر تنظیماتی است که تجربه تصویربرداری جذاب تر می کند، و کیفیت تصویر بسیار قابل توجهی را ارائه می دهد.
طراحی بدنه این دوربین بیشتر از A9 ورزشی وام گرفته شده است که ارگونومی پیشرفته تری دارد، از جمله امکانات این دوربین یک جوی استیک اتوفوکوس و صفحه نمایش لمسی است. دستگیره بزرگتر و درجه بالایی از سفارشی سازی موجب راحت تر شدن نگه داشتن و تنظیم دوربین شده است. A7R III دارای اسلات کارت SD دوگانه است، هرچند زمان نوشتن آن طولانی تر از Slot UHS-I است.
اتوفوکوس چشمی این دوربین، عکس های زیبایی را از چهره ها با رزولوشن بالا ارائه میدهد. هرچند که بدنه دوربین شبیه به a9 است، ولی ردگیری اکشن و ورزشی اتوفوکوس a9 را نداردف ولی دقت فوکوس دوربین فوق العاده است.
a7R Mark III یک دوربین فوق العاده است که برای گرفتن ویدئو ها و عکس هایی با زرولوشن بالا بسیار مناسب است.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید دوربین نیکون و مقایسه 3 دوربین

کیفیت تصویر این دوربین می تواند تصاویر دامنه های دینامیک و جزئیات بسیار زیاد را ثبت کند . فایل های Raw این دوربین به دو صورت ارایه می شود،  یا به صورت RAW با  فشرده سازی یا به صورت فایل های غیر فشرده بزرگ. سطح جزئیات JPEG حتی در نور کم نیز بسیار عالی است و در مقایسه با a7R II پردازش رنگ a7R Mark III بسیار بهتر است.
به علاوه عکس های بسیار عالی، a7R III قادر به تولید فیلم های ۴K بسیار با کیفیت است. این دوربین برای ضبط ویدئوی پویا و حالت ترکیبی برای تصویربرداری مستقیم برای تلویزیون های HDR مناسب است. به نظر می رسد که اوتوفوکوس در ویدیو نسبت به Mark II بهبود یافته است.
به طور کلی، a7R Mark III دوربین بسیار با کیفیتی است که طیف گسترده ای از ابزارهای ضبط تصاویر با کیفیت بالا، تصاویر با وضوح بالا و ویدئو را ارائه می دهد. تغییرات تنظیمات و باتری بزرگتر آن را به دوربینی بسیار انعطاف پذیر تر از مارک II تبدیل کرده است.

عکس های گرفته شده توسط دوربین سونی آلفا Sony Alpha A7R III:

سونی آلفا A9 _ بهترین دوربین ورزشی

سونی آلفا a9

بهترین دوربین ورزشی

سنسور فول فریم CMOS 24 مگاپیکسلی – اتوفوکوس ترکیبی ۶۹۳ نقطه ای – عکاسی  پیاپی با سرعت ۲۰ فریم در ثانیه

نقاط قوت

سرعت شگفت انگیز از شاتر تمام الکترونیکی
نویز خوب و عملکرد خوب در نور کم
ویدئو ۴K بسیار دقیق
دقت و سرعت چشمگیر اوتوفوکوس

نقاط ضعف

استفاده از کارت های SD سرعت ارسال پس از عکاسی انفجاری را محدود میکند
بافر طول می کشد تا خالی شود
برای لنز های بزرگ باید باتری زاپاس استفاده شود
سونی a9 از نخستین سنسور های فول فریم CMOS با فرکانس بالا استفاده می کند که باعث عملکرد فوق العاده سریع آن می شود. این دوربین با رزولوشن ۲۴ مگاپیکسلی در عکس ها، قابلیت ضبط ویدیویی ۴K بسیار دقیق و سیستم اوتوفوکوس دارد.
سایر تغییرات نسبت به دوربین های قبلی سری a7 شامل یک باتری بزرگتر است که هزاران تصویر را در هر بار شارژ میگیرد، یک نمای منظره یاب بهتر، محفظه کارت دوگانه و منوهای بهتر نیز روی آن سوار است. با استفاده از اوتوفوکوس اختصاصی و دیال های کنترل حالت همراه با جوی استیک اوتوفوکوس، a9 نیز آن را به یکی از بهترین دوربین های بدون آیینه سونی تبدیل کرده است. همچنین صفحه لمسی چرخشی آن نیز عالی است. با این حال هنوز یک دوربین کوچک است که برای استفاده راحت تر از لنزهای بزرگتر و سنگین تر باید از باتری زاپاس استفاده کنید.
a9 دارای سیستم اوتوفوکوس ۶۹۳ نقطه ای است که ۹۳٪ از کادر را پوشش می دهد. تکنولوژی اوتوفوکوس چشمی سونی بهبود یافته است و ردیابی و قفل بر روی سوژه نیز پیشرفت کرده است، اما هنوز هم به پای بهترینهای بازار نمیرسد.
با سرعت شاتر پیاپی ۲۰ فریم در ثانیه، A9 سریعتر از رقبای خود است و شانس بیشتری برای عکاسی در لحظه مناسب فراهم می کند و عکاسی پیاپی آن نیازی به خنک کردن ندارد.
A9 همچنین تنها دوربین در رده بازار خود است که به ویدئو ۴K بسیار عالی و با جزئیات باور نکردنی ارائه میدهد.
کیفیت تصویر بسیار خوب است و این دوربین از نظر دامنه دینامیک از Nikon D5 بهتر است ولی به پای کنون EOS-1D X Mark II نمیرسد. کیفیت تصویر JPEG و کاهش نویز عالی و شارپ کردن کردن این دوربین عالی است، اما در تنظیم وایت بالانس اتوماتیک در زیر نور مصنوعی مشکل دارند.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین دوربین های DSLR زیر ۲ میلیون تومان

A9 همچنین تنها دوربین در رده بازار خود است که به ویدئو ۴K بسیار عالی و با جزئیات باور نکردنی ارائه میدهد. پورت های هدفون و میکروفون و همچنین نوارهای تمرکز بالا و زبرا در این دوربین وجود دارد، اما سونی تصمیم گرفته است پروفایل های تصویر خود را از جمله S-Log حذف کند. فوکوس لمسی نیز در این دوربین وجود دارد اما به اندازه اتوفوکوس Dual Pixel دوربین Canon A9 قابل اعتماد نیست. با این حال، برای بیشتر سوژه ها گذاشتن اوتوفوکوس روی حالت اوتومات جواب میدهد.
سونی a9 قصد دارد به یک بخشی از بازار ورود کند که عمدتا تحت سلطه DSLR های بزرگ و دو گریپ است. a9 اندازه و هزینه ورود به این بخش را کاهش می دهد، بلکه این کار را با ارائه سرعت بالا و مزایای ارگونومی برای کسانی که نیاز به دوربین این چنینی دارند، محقق میسازد. ما دقیقا مطمئن نیستیم که آیا اکثر عکاسان به فایل های ۲۴ مگابایتی با سرعت ۲۰ فریم در ثانیه نیاز دارند یا خیر، اما اگر شما به این سرعت نیاز دارید، یا فقط می خواهید بهترین پاسخ و ارگونومی که دوربین های ضد انعکاس سونی را داشته باشید a9 را امتحان کنید.

عکس های گرفته شده توسط دوربین سونی آلفا  A9 :

سونی سایبر شات RX10IV _ بهترین دوربین ورزشی

بهترین دوربین ورزشی

بهترین دوربین ورزشی

سنسور فول فریم CMOS 20.2  مگاپیکسلی – لنز های F2.4-4 معادل ۲۴ تا ۶۰۰ میلیمتری – اوتوفوکوس ترکیبی

 نقاط قوت

لنز بلند و بسیار دقیق
کیفیت تصویر بسیار خوب
ردیابی سوژه عالی
کیفیت ویدئو و ویژگی های عالی

نقاط ضعف

بسیار گران قیمت
بزرگ و سنگین
برخی از ویژگی های دوربین در زمان تخلیه شدن بافر قفل میشود
سونی RX10 Mark IV دارای یک سوپر زوم حسگر ۱ اینچی با یک لنز معادل ۲۴-۶۰۰ میلیمتری است و شامل تشخیص فاز درونی سنسور برای اوتوفوکوس سریع تر و قابل اعتماد تر است.
RX10 IV دارای کنترل مستقیم و سفارشی سازی قابل قبولی است، از جمله حلقه دیافراگم اختصاصی، نمایش نوردهی و کنترل هایی می باشد که می توانند برای فیلمبرداری خاموش شوند. این دستگاه دارای بدنه ای محکم و متفاوت و نمایشگر لمسی و OLED با رزولوشن بالا است.
تشخیص فاز بر روی سنسور به سرعت فوکوس در زوم های بالا کمک میکند، و همچنین سیستم اوتوفوکوس در هنگام فیلمبرداری قابل اعتماد است. ردیابی سوژه، حتی زمانی که با حداکثر ۲۴ فریم در ثانیه عکسبرداری می کند بسیار خوب است که عملکرد قابل توجهی برای یک دوربین لنز ثابت است. این دوربین به طور کلی سریع است، هر چند که برخی از ویژگی های آن را در حالی که بافر تصویر در حال تخلیه است،  قفل میشوند.
RX10 IV شایستگی بالایی در گستره وسیعی از شرایط عکسبرداری دارد.
لنز F2.4-4.0 باعث میشود مقدار مناسب نور به سنسور در هر دامنه کانونی دریافت شود که این امر کمک می کند تا بیشتر از سنسور ۱ اینچی دوربین استفاده کنید. رنگ JPEG ها خیلی فوق العاده نیست، اما شارپنس با کیفیت و کاهش نویز به این معنی است که جرئیات را در شرایط نسبتا کم نور ارائه میدهد.
۴K فوق العاده این دوربین یکی از دقیق ترین امکانات موجود است. سوکت های میکروفون و هدفون همراه با مجموعه ای از ابزارها در جابجایی نور باعث شده دوربین RX10 IV یکی از بهترین و انعطاف پذیرترین دوربین های ویدئویی باشد که تا به حال دیده اید.
RX10 IV یک دوربین گرانقیمت است اما با ترکیب محدوده زوم، کیفیت تصویر، اوتوفوکوس و ویدیو بسیار عالی با جزئیات زیاد، یک دوربین منحصر به فرد است.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید و فروش دوربین دیجیتال دست دوم

عکس های گرفته شده توسط دوربین سونی سایبر شات RX10 IV:

بهترین دوربین ورزشی بهترین دوربین ورزشی بهترین دوربین ورزشی بهترین دوربین ورزشی بهترین دوربین ورزشی

⭐️ مشاهده فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار ⭐️

 

خریدانواع دوربین عکاسی

دیدگاهی در مورد “بهترین دوربین عکاسی ورزشی و اکشن

  1. minidvpro گفت:

    مرسی و ممنون

    1. مهدی داوودی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خواهش میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.