لنزهای تله فوتو برای دوربین های DSLR

لنزهای تله فوتو برای دوربین های DSLR

به احتمال زیاد شما بعد از اینکه دوربین  DSLR خود را خریداری کرده اید، به دنبال خرید یک لنز تله فوتو هستید، چرا!؟
جواب این سوال آسان است؛ در ادامه‌ی مطلب ما به این سوال اساسی پاسخ می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

برای این که در عکاسی بتوانید اشیا و سوژه‌های دور را کاملا در فریم خود جا دهید؛ لنزهای تله فوتو ( Telephoto lenses ) بسیار عالی و بی‌نظیر هستند؛ این لنزها باعث ایجاد اثر عمیقی در عکس‌های شما می‌شوند؛ ولی برای عکاسی از سوژه‌های نزدیک تر هم می‌توانید از لنزهای تله فوتو استفاده کنید. به علت فواصل کانونی زیاد ، عمق میدان کوتاه‌تر و پس زمینه‌ی تار عکس، به خوبی می توان یک جسم نزدیک را ایزوله کرد.
لنزهای تله فوتو را می‌توان با قیمت‌های نسبتا پایینی خریداری کرد که اغلب دارای محدوده‌ی زوم استاندارد مناسب مانند محدوده‌ی ۷۰ تا ۳۰۰ میلی متر هستند. با این حال، شما باید بودجه خود را بالا ببرید و بیشتر هزینه کنید تا بتوانید لنزی با گشودگی دیافراگم گسترده، که در سرتاسر محدوده فاصله کانونی ثابت می‌ماند، تهیه کنید؛ این امر وقتی که در مکان‌های کم نور عکاسی می‌کنید به شما توانایی بیشتری می‌بخشد و به طور کلی کیفیت عکس شما را بهتر می‌کند.
سیستم های فوکوس خودکار ( autofocus ) سریع در لنزها ، ارزش پرداخت پول بیشتر را دارند زیرا این سیستم ها باعث روان شدن، خوش دستی و استفاده‌ی آسان از لنز می‌شوند، در حالی که اجزای شیشه‌ای لنز باعث کاهش انحراف‌ها مانند اعوجاج و حاشیه‌های رنگی می‌شود و در شرایط بد آب و هوایی از لنز شما محافظت می‌کند.
وقتی لنز دوربین شما از نوع لنز تله فوتو باشد، عملا باید از لرزشگیر تصویر اپتیکی استفاده کنید و بدون لرزشگیر ممکن است در کارتان اختلال ایجاد شود.
فاصله کانونی ۳۰۰ میلیمتری در این رده لنزهای تله فوتو ، برای عکاسی ورزشی و بعضی ازعکاسیهای حیات وحش مناسب است. اگر شما نیاز به بزرگنمایی بیشتر از ۳۰۰ میلیمتر دارید، شما به حوزه‌ی عکاسی « سوپر – تله فوتو » وارد می شوید که در این صورت شما به یک راهنمای دیگر عکاسی نیاز دارید.

 

 

مقایسه‌ی APS-C و فول فریم ( full frame ):

سنسورهای دوربین‌های DSLR دارای دو سایز هستند.در اکثر سنسورهای این دوربین‌ها از سایز APS-C استفاده می‌شود که تقریبا نیمی از دوربین‌های عکاسی فول فریم که عکاسان حرفه ای استفاده می‌کنند، را تشکیل می دهند. سنسور APS-C بر روی فاصله کانونی و بزرگنمایی لنزها بسیار اثر می گذارد. بنابراین اگر شما یک لنز تله فوتوی ۷۰ تا ۳۰۰ میلی متری داشته باشید، روی یک دوربین DSLR با سنسور APS-C تبدیل به یک لنز ۱۰۵ تا ۴۵۰ میلی متری می شود. این قانون شماره ی یک است.
قانون شماره ۲ این است که بعضی از لنزها فقط برای دوربین های APS-C طراحی شده اند و شما نمی‌توانید از این لنزها در یک مدل دوربین فول فریم استفاده کنید.
برای بعضی از انواع لنز، مانند لنزهای واید ( wide – angle lens ) ، شما باید لنزی تهیه کنید که برای اندازه سنسور دوربین شما ساخته شده باشد و برای آن مناسب باشد، اما این کار با لنزهای تله فوتو بسیار ساده‌تر است. تقریبا همه لنزهایی که ما توصیه می‌کنیم برای دوربین‌های فول فریم طراحی شده اند، به طوری که آن لنزها بر روی مدل APS-C نیز کار خواهند کرد. این  طراحی بسیار ایده آل است زیرا به این معنی است که اگر شما بعدا به یک دوربین بزرگ‌تر ارتقا پیدا کنید، می‌توانید لنز خود را نگه دارید.
چند لنز برای دوربین های APS-C طراحی شده است؛ این لنزها در کانن ( Canon ) با EF-S ، در نیکون  ( Nikon ) با DX ، در سیگما ( Sigma ) با DC و در تامرون ( Tamron ) با D III مشخص شده اند.

ما به زودی در مجله‌ی خبری دیدنگار بهترین لنزهای تله فوتو برای دوربین های DSLR کانن و نیکون را به شما معرفی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

 

⭐️ مشاهده فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار  ⭐️

خریدانواع لنزدوربین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.