بهترین دوربین حرفه‌ای کانن برای عکاسان مبتدی

اگر  شما هم قصد خرید دوربین DSLR دارید و در میان تنوع بسیار زیاد مدل ها سردرگم شده اید، ما بهترین دوربین کانن که قیمت مناسبی هم دارد را به شما معرفی خواهیم کرد تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.
کسانی که تازه می خواهند عکاسی با دوربین های DSLR ( دوربین های حرفه ای به نسبت کوچک جثه ) را شروع کنند گزینه‌های زیادی در این رده دوربین های کانن ( Canon ) برای انتخاب پیش روی آن هاست؛ اما زمانی که وارد بازار شوید تا اطلاعات بیشتری به دست آورید، بدون شک نام این 4 اسطوره را بیشتر خواهید شنید:

Canon Eos 200D
Canon Eos 750D
Canon EOS 1300D
Canon Eos 100D

ممکن است در ابتدا این سوال برایتان پیش بیاید که منظور ما از 1300D دقیقا کدام کیت ( مجموعه لنز و دوربین ) از این سری است؟
باید به شما بگوییم که ما صرفا راجع به بدنه ( Body ) این محصولات صحبت می‌کنیم؛ زیرا شما در آینده می‌توانید به سادگی لنز‌های این دوربین‌ها را ارتقا دهید اما در رابطه با قابلیت‌های بدنه دوربین خود امکان تغییر اساسی وجود ندارد.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید دوربین کارکرده

سنسور ( sensor )

میزان رزولوشن برنده را تعیین می‌کند

معمولا در دوربین‌های مناسب افراد تازه کار، از سنسورهای APS-C استفاده می شود؛ همان طور که انتظار داشتیم در این 4 دوربین هم از این سنسور استفاده شده است. سنسورهای APS-C در واقع کوچک‌تر از سنسور‌های فول فریم است ( Full Frame Sensor در دوربین های حرفه ای و گران قیمت استفاده می شوند)، اما همچنان بسیار بزرگ‌تر از سنسورهای گوشی‌های هوشمند و یا یک دوربین کامپکت ( Compact Camera ) معمولی هستند؛ این بدان معنی است که این دوربین ها از پس عکاسی با نور کم و ثبت تصاویر با کیفیت بالا به خوبی بر می‌آیند و یک کاربر مبتدی را کاملا راضی نگه می‌دارند.
تفاوت مشخصی که بتوان از نظر سنسور در این 4 دوربین پیدا کرد، میزان رزولوشن تصاویر ثبت شده با آن هاست. دو مدل 200D و 750D توانایی ثبت تصاویر با 24.2 مگاپیکسل و مدل های 1300D و 100D قابلیت ثبت تصاویر تا 18 مگاپیکسل را دارند.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی برای دانشجویان

فوکوس خودکار ( Autofocus )

  750D ابر قهرمان فوکوس خودکار

دوربین عکاسی کانن 750D

در میان این 4 دوربین یک برنده بارز وجود دارد که Canon Eos ۷۵۰D است.
در حالی که دوربین های ۲۰۰D ، ۱۰۰D و ۱۳۰۰D دارای یک سیستم اتوفوکوس 9 نقطه ای هستند، 750D دارای ۱۹ نقطه اتوفوکوس ( AF ) است؛ این اختلاف بزرگ را هنگام عکاسی با این دوربین‌ها به خوبی حس خواهید کرد. 750D به شما اجازه پخش بهتر نقاط فوکوس در همه فریم ها را می‌دهد و تمام نقاط فوکوس آن دارای حساسیت cross-type هستند؛ که شما را قادر می‌سازد در فضا‌های تاریک بهتر فوکوس کنید.
جالب است بدانید که این میزان حساسیت، تنها در نقطه مرکزی فوکوس سه دوربین دیگر وجود دارد.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

بهترین دوربین‌ عکاسی از طبیعت سال 2017

حساسیت ایزو ISO

نگران تاریکی نباشید: 200D دارای بیشترین عدد ایزو و کم‌ترین افت کیفیت



هنگامی که در شرایط تاریک عکاسی می‌کنید، شما به ایزو ( ISO ) بالا در دوربین خود نیاز دارید (البته خوب است بدانید که هر چه مقدار ISO در هنگام عکاسی بالاتر باشد، کیفیت عکس گرفته شده پایین تر خواهد آمد). دوربین EOS 200D  دارای بهترین حساسیت ( ISO ) در این گروه دوربین ها است که مقدار ایزو آن از ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰ در هر عکس قابل تغییر است؛ مزیت مهمی که دوربین ۲۰۰D  داراست مجهز بودن به آخرین و جدیدترین پردازنده آنبرد ( on board ) است که هنگام استفاده از ایزو بالا، به کاهش نویز تصویر کمک می‌کند.

 منظره یاب ( Viewfinder ) اپتیکال

همگی قابل قبول هستند؛ بهترین دوربین کانن در این مورد معنایی ندارد

 

همه این دوربین ها از یک منظره یاب اپتیکال استفاده می‌کنند و پوشش ۹۵ درصد را ارائه می‌دهند که بدان معناست که بخش کوچکی از آنچه که توسط سنسور گرفته می‌شود در منظره یاب نمایش داده نخواهد شد.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

دوربین اینستکس مینی 9 یک فانتزی دوست داشتنی !

صفحه نمایش ( LCD )

 200D , 750D دوربین های همه فن حریف

 

وقتی که صفحه نمایش دوربین‌ها را مقایسه کنیم، شاهد تفاوت‌های بیشتری بین این مدل‌ها هستیم. EOS 200D  کوچک‌ترین دوربین DSLR در جهان است که دارای صفحه نمایش لمسی کاملا قابل چرخش می‌باشد؛ البته دوربین ۷۵۰D نیز دارای صفحه نمایش مشابه لمسی و قابل چرخش است.
دوربین های ۱۰۰D و ۱۳۰۰D هر دو دارای صفحه نمایش ثابت هستند که تنها صفحه نمایش ۱۰۰D لمسی است.

 ابعاد ( Size )

100D کوچک جثه ترین

اگر شما دوربین های عکاسی کوچک و شیک دوست دارید، پس منطقی است که به دنبال خرید کوچک جثه ترین عضو این گروه یعنی 100D باشید (البته 200D هم چندان بزرگ‌تر از این دوربین نیست و با توجه به قابلیت‌های ویژه آن، می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد).
اگر بخواهیم دو دوربین دیگر را هم مقایسه کنیم از نظر ابعاد، تقریبا مشابه یکدیگر هستند و اختلاف بسیار کمی را میتوان در این دو مدل پیدا کرد. در رابطه با ابعاد این 4 دوربین نمی‌توان بهترین دوربین کانن را مشخص کرد و این امر کاملا سلیقه ای است.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

بهترین دوربین‌های ارزان قیمت

عکاسی سریع ( Brust )

با 750D و 200D سوژه‌های متحرک کم‌تری را از دست می‌هید

دوربین عکاسی کانن 750D

اگر شما می‌خواهید از سوژه‌های متحرک مانند فعالیت‌های ورزشی و حیات وحش سریعا عکس بگیرید، باید به دنبال دوربینی باشید که قابلیت ثبت تصاویر با سرعت بالا را داشته باشد.
بهترین دوربین‌هایی که می‌توان در این خانواده انتخاب کرد، EOS 200D و Eos ۷۵۰D هستند؛ هر دوی آن‌ها می‌توانند عکاسی ۵ فریم بر ثانیه را انجام دهند (Fps یا همان فریم بر ثانیه، تعداد عکسی است که یک دوربین می‌تواند در یک ثانیه ثبت کند)؛ اگرچه 5 فریم بر ثانیه آنچنان هم منحصر به فرد نیست اما هنوز هم به شما اجازه می‌دهد تا از سوژه‌های در حال حرکت عکس برداری مناسبی داشته باشید.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

بهترین لنز و دوربین مناسب عکاسی معماری

قابلیت اتصال

200D کامل‌ترین مجموعه درگاه بیسیم

 

دوربین عکاسی کانن Canon 2000D 18-55 DC III

اهمیت طریقه انتقال فایل‌ها به صورت بیسیم را دقیقا زمانی متوجه خواهید شد که از دست کابل‌ها کلافه شده اید؛ تکنولوژی وای فای ، بلوتوث و NFC دقیقا برای رفع همین مشکل کاربران در دوربین‌های جدید استفاده شده اند. در میان این 4 دوربین ، 200D کامل‌ترین مجموعه درگاه بیسیم یعنی وای فای ، بلوتوث و NFC است. 1300D و 750D تنها قابلیت بلوتوث را ندارند اما متاسفانه در 100D هیچ درگاه اتصال بی سیمی تعبیه نشده است.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

آشنایی با دوربین مناسب عکاسی خبری

فیلمبرداری 4K

این خانواده 4 نفره همچنان برای فیلمبرداری 4K بی‌تجربه هستند اما در فیلمبرداری اسلوموشن ، 200D حرف اول و آخر را می زند


هیچ کدام از دوربین‌هایی که در اینجا معرفی کردیم دارای استاندارد ضبط ویدیو ۴K نیستند، اما با دوربین ۲۰۰D می‌توان ویدیوهای تایم لپس ضبط کرد.
همچنین ۲۰۰D  دارای قابلیت فیلم برداری Full HD با سرعت فریم تا ۶۰ پیک است. تمام دوربین های دیگر Full HD دارای نرخ تنها ۳۰ فریم بر ثانیه هستند.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید و فروش دوربین دیجیتال دست دوم

قیمت و ارزش خرید

گاهی قیمت، بهترین دوربین را تعیین می‌کند؛ قیمت روز و کیت های موجود در بازار را در لحظه چک کنید. با تمام توضیحات بالا اصلا تعجب نمی‌کنیم که ۲۰۰D گران قیمت ترین و  EOS 1300D قیمت مناسب ترین دوربین بازار باشند؛ البته باز هم تکرار می‌کنیم ما تنها راجع به بدنه این دوربین ها بررسی انجام می‌دهیم؛ یعنی ممکن است دوربینی به صورت کیت و با لنز گران قیمت به بازار عرضه شود.
اگر علاقه دارید قیمت روز هر کدام از اعضای این خانواده را بدانید، بر روی مدل دلخواه خود کلیک کنید:

EOS 200D

مشخصات و قیمت  Canon 200D 18-55 mm STM Lens
مشخصات و قیمت Canon 200D 18-55  mm III

EOS 1300D
مشخصات و قیمت Canon 1300D 18-55 mm DC III
مشخصات و قیمت Canon 1300D 18-55 IS II

EOS 750D
مشخصات و قیمت  Canon 750D Body
مشخصات و قیمت  Canon 750D (تایوان) با لنز 55-18 IS STM
مشخصات و قیمت Canon 750D با لنز 135-18 IS STM

بهترین دوربین کانن

دیگر انتخاب با شماست. بدیهی است که شما باید مشخص کنید بودجه تان چه مقدار است و چه انتظاراتی از دوربین عکاسی خود دارید.
مجموعا اگر شما دوست دارید به صورت جامع عکاسی کنید، ۷۵۰D  یک انتخاب عالی برای شماست. ۷۵۰D یک حسگر با رزولوشن بالا، صفحه نمایش کاملا دقیق و پیشرفته ترین سیستم اتوفوکوس (AF ) در این رده دوربین‌ها را داراست.
البته 200D هم آنچنان عقب نیست؛ حتی با اینکه کوچکتر از 750D است اما قیمت بالاتری دارد. گفتنی است که با پول اضافی که شما پرداخت می‌کنید یک پردازنده بهتر و قابلیت Bluetooth را نیز دریافت خواهید کرد.
۱۳۰۰D یک انتخاب عالی برای کسانی است که به فکر بودجه‌ی خود هستند؛ به خصوص اگر شما به طور معمول از سوژه‌های ثابت در نور مناسب (فضای باز و نور روز) عکسبرداری می‌کنید.

اگر تجربه کار با هر یک از این دوربین‌ها دارید، در قسمت نظرات این نوشته، می‌توانید تجربه‌های خود در رابطه با بهترین دوربین کانن را با تمامی کاربران به اشتراک بگذارید.

بهترین دوربین کانن از نظر شما چیست؟

⭐️ مشاهده فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار  ⭐️

دیدگاهی در مورد “بهترین دوربین حرفه‌ای کانن برای عکاسان مبتدی

  1. محمدرضا رستمی گفت:

    سلام و وقت بخیر اگر بخوایم ۸۰۰d رو هم لحاظ کنیم به نظرتون از ۷۵۰d و ۲۰۰d بهتره یا نه؟

    1. مهدی داوودی گفت:

      سلام اگر مدلهایی که فرمودید رو بخواین مقیاس کنید ۸۰۰ تو رده اول قرار میگیره و مدلهای ۷۵۰و۲۰۰ تو رده دوم قرار میگیره که انتخاب میتونه سلیقه ای باشه

  2. roz گفت:

    از اینکه ویس فایل متنی روی مقاله گذاشتین ممنونم
    حس بهتری از مطالعه محتوا به مخاطب میده

    1. امیر علی آقایی گفت:

      از رضایت شما خرسندیم دوست عزیز

  3. محمد گفت:

    عالی بود

  4. مهسا گفت:

    من تا حالا دوربین نداشتم
    و میخوام عکس هاوفیلم های با کیفیت از طبیعت و محیط اطراف و چهره افراد بگیرم که از کیفیت خیلی خوبی برخوردار باشن
    کدوم دوربین ها رو پیشنهاد میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.