بهترین هدفون مناسب کودکان به گواه متخصصان گوش اطفال

هدفون مناسب کودکان

هدفون مناسب کودکان

پیدا کردن یک هدفون خوب برای بچه‌ها در عصر iPod، اولین خط دفاعی در مقابله با آسیب‌های جدی شنوایی است. برای انتخاب یک هدفون مناسب کودکان ، من با بسیاری از پزشکان گوش صحبت کرده‌ام. که تمامی آنها اعتقاد دارند: کودکان تنها باید از هدفون‌هایی که گوش آنها را بصورت کامل پوشش دهد، استفاده کنند، که این هدفون‌ها می‌بایست دارای کاهنده‌ی صدا جهت مقابله با نویز و سر و صداهای مزاحم باشد. حتی هدفون‌های ” توی گوشی‌ای ” که با عنوان ( هدفون مناسب برای کودکان – Safe Kids ) هم به بازار عرضه می‌شوند، کاملا مناسب نیستند. مایکل راس چایلد (Michael Rothschild) مدیر بیمارستان گوش و حلق و بینی کودکان مونت سینای می‌گوید : هدفون‌های روی سر به دلیل جای‌گیری راحت‌تر و همچنین امکان نویزگیری، بهترین انتخاب بوده و همچنین آنها کانال‌های شنوایی را کمتر تحریک کرده و به آنها آسیب کمتری وارد می‌کنند.

اگر شما هم یک هدفون با محدودیت صدا خریده‌اید، بدانید که هر بچه‌ی باهوشی خیلی ساده می‌تواند محدودیت صدای بالای 85 دسیبل آنرا به راحتی غیر فعال کند. تکنولوژی پایین هدفون، خیلی وقت‌ها موجب این اتفاق می‌گردد. در صورتی که کمپانی آنها مدعی موضوعی بر خلاف آن بوده‌اند. پس شاید نظارت، کلید اصلی باشد. من با داریوس کوهان (Darius Kohan) مدیر بیمارستان شنوایی و عصب شناسی شنوایی Lenox Hill صحبت کردم؛ و او هدفون‌هایی را که امکان دور زدن محدودیت صدای آنها توسط کودکان کمتر باشد را پیشنهاد کرد. در لیست زیر 8 عدد از بهترین‌های آن معرفی شده‌است.

هدفون مناسب کودکان Puro Sound Labs BT 2200 Premium

نام Puro Sound Labs BT 2200 بیش از یکبار در جستجویم برای یافتن بهترین هدفون مناسب کودکان به گوشم خورد، و طبق گفته‌ی کوهان این هدفون بسیاری از ویژگی‌های مورد نظر ما را دارا است. محدود کننده‌ی صدا در هر دو حالت وایرلس و اتصال USB فعال است ( و این موضوع در هر دو فرمت ذکر شده، تست شده‌است ). بدنه‌ی آلومینیومی منعطف و راحت داشته و همچنین از سیستم نویزگیر برخوردار است. این هدفون مقرون به‌صرفه‌ترین انتخاب در این لیست است؛ و قیمت تند و تیز آن ارزش ویژگی‌های مضاعف ایمنی‌اش را دارد.

شاید برای شما مطالعه این مقاله نیز جالب باشد:مقاله فرکانس هدفون چیست؟

مدل هدفون Junior Jams از کمپانی Puro Sound Labs

یک مدل مشابه محدود کننده‌ی صدای دیگر از کمپانی Puro که کوهان به آن اشاره کرد، مدل Junior Jams است. این مدل دارای فریم آلومینیومی، امکان دسترسی بلوتوث و با سیم و یک کیفیت صدای استدیویی و عالی است. درست است که به نظر می‌آید کیفیت صدای فوق‌العاده در هدفون کودکان در اولویت نباشد اما، به گفته‌ی جوی برنس تِین (Joey Bernstein) پروفسور گوش و حلق و بینی و عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی Icahn : ” هر چه میزان کیفیت صدا کمتر باشد، کودک نیز در مقابل، علاقه‌مندی بیشتری به افزایش صدای هدفون تا سطوح ناایمنی برای شنوایی‌اش، دارد. ” این مدل دارای سیستم به اشتراک گذاری است، بنابراین هیچ گاه دو کودک داخل خودرو برای داشتن آن نیازی به دعوا کردن ندارند.

هدفون مناسب کودکان محدود کننده و تاشونده‌ی Onanoff Buddyphones  ( پک دوتایی )

یک گزینه‌ی دیگر که کوهان به آن اشاره کرد مدل Buddyphones سیم‌دار تاشو است. این مدل برنده جایزه نیز شده‌است. تاشو بودن این مدل به قابل حمل بودنش در هنگام استفاده در هواپیما برای کودکان کمک می‌کند. بر روی بلندگوهای هدفون پدهای بسیار نرمی قرار دارد و پلاستیک بادوام فریم آن در مقابل هرگونه پیچاندن و ضربه خوردنی مقاوم است. سیم جمع‌کن داخلی آن، به اشتراک گذاشتنش را راحت‌تر می‌کند. محدود کننده صدا در این مدل، همیشه فعال است. ( بنابر آزمایشات، صدا تا 82 دسیبل در حالت ماکسیمم افزایش می‌یابد ).

هدفون کودک با محدود کننده‌ی صدای JBuddies از شرکت JLab Audio

از این مدل ارزان قیمت نمی‌توان انتظار همان کیفیت صدای هدفون‌های پیشین را داشت. اما به گفته‌ی راس چایلد، شما نیازی به پرداخت یک مبلغ هنگفت برای خریدن هدفون کودک نخواهید داشت، تا او بتواند بوسیله‌ی آن با یک صدای واضح، باب اسفنجی و بن تِن نگاه کند. JBuddies هم یکی دیگر از هدفون‌های لیست کوهان است که با ابعاد ظریف‌تر برای کودکان کوچکتر مناسب است. این مدل هم بوسیله‌ی دکمه‌ی تنظیم صدای کناری به راحتی این امکان را به والدین می‌دهد، تا صدای هدفون را تنظیم نمایند.

هدفون Nabi

به علت اینکه کارشناسان توصیه می‌کنند که برای کودکان هدفون‌هایی تهیه شود که در کنار کنترل صدا، نویزگیر هم داشته باشند، ما این مدل باکیفیت از هدفون‌های Nabi را نیز در این لیست قرار داده‌ایم. طراحی این هدفون مناسب برای جای‌گیری بر روی سر کودکان است، کیفیت صدای مناسبی دارد، نویزهای فضای بیرون را از بین می‌برد و محدود کننده‌ی صدایی بر روی 80 دسیبل دارد. این هدفون هم در عین قیمت بالا قطعا یک انتخاب به‌صرفه است، که البته این نکته به اولویت‌های تهیه‌ی هدفون شما بازمی‌گردد.

هدفون‌های با سیم Kids Gear

این هم یکی دیگر از مدل‌های محبوبی است که ارزش جای گرفتن در لیست را داشته است. وزن کم، صدای وسیع و شفاف و همچنین امکان تنظیم جای‌گیری بر روی سر کودکان و بزرگسالان، از ویژگی‌های این هدفون است. محدود کننده‌ی صدای آن، خروجی حداکثری 82 دسیبل خواهد داشت ( البته امکان قطع محدود کننده در این مدل وجود دارد در نتیجه والدین باید حواسشان باشد که این گزینه همیشه فعال بماند ). یک ویژگی منحصر بفرد در رابطه با این هدفون، گارانتی مادام‌العمر آن است که اگر زمانی هدفونتان آسیب دید به راحتی بتوانید پول خود را پس بگیرید.

هدفون کودک بدون سیم LilGadgets Untangled Pro Premium

این هدفون وایرلس ، بهترین گزینه برای کودکان 4 سال به بالاست. طراحی بدنه‌ی راحت و سوراخ سوراخ آن بیانگر این موضوع است که، این هدفون وزن زیادی را به سر کودک تحمیل نکرده و همچنین از نظر دوام نیز کاملا تست شده است. باتری این مدل تا 12 ساعت دوام می‌آورد. اما محدود کننده‌ی صدا در حالت بلوتوث بهترین عملکردش را دارد و آزمایشهای ما نشان داده است که استفاده از حالت سیم‌دار می‌تواند صدای آن را تا 96 دسیبل افزایش دهد.

LilGadgets Connect+ Premium یک هدفون کودک محدود کننده‌ی صدای با سیم، بهمراه پورت اشتراک گذاری کودکان

یک گزینه اقتصادی دیگر، این مدل تاشو از LilGadgets است. این هدفون دارای دو پروت ورودی جهت اتصال انواع هدفون‌هاست. ماکسیمم صدای آن کمی بیشتر از 85 دسیبلِ توصیه شده برای کودکان است؛ پس بهتر است با خریداری این مدل کمی حواستان بیشتر به موسیقی گوش کردن کودکانتان باشد.

با مجله دیدنگار همراه باشید تا پاسخ تمامی سوالاتتان را دریافت کنید.مقاله بهترین هدفون مناسب کودکان به گواه متخصصان گوش اطفال برای شما مفید بود؟اگر در زمینه عکاسی فعالیت می‌کنید، تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید⭐️ مشاهده فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار ⭐️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.